October 9, 2001
Hej.
Jag har en ibm 40gb hd som helt utan anledning inte längre finns. Altså, den finns när man bootar upp, men sen i w98 eller XP så finns den inte, tittar man sen i partition magic så tycker den att den e oformaterad!? Va 17 kan ha hänt? Fick ett förslag från en kompis att toc (table of content) kan ha försvunnit (?) men isåfall, vad gör man då? Har lite grejjor som jag skulle vilja behålla, men gör jag en ny partition på den 'försvunna' hd'n så försvinner ju allt... *suck*
August 13, 2001
August 13, 2001
June 3, 2001
Jag hade likadant med min 80gigare förut hade gjort 2 partioner 40/40 och så efter ca 1 vecka när jag startade windows var den borta.. efter massa försök så var det enda jag kunde göra var att formatera den igen och delade sedan upp den i mindre partioner och sen dess har det fungerat men om det var det som var fel vet jag inte..
June 11, 2001
Om du skapar partitioner på över 32 GB så försvinner dom garanterat, även partitoner på över 8GB kan vara svårt att hantera för windows 98 som inte har det stödet helt fullt. Enligt M$ så är den största rekomenderade partitionen 8GB för FAT32 och 12 GB för NTFS. Detta verkar stämma rätt bra då även Linux och PQMAGIC inte gillar fat32 part över 8GB.
Det som händer är att ju större part. detso större waste, en part på 40GB har sådär en waste på 30% villket är 12 GB i oanvänt utrymme.
1 Guest(s)