February 28, 2005
Tjena
Jag kommer troligen beställa 2 st HD2900XT imorrn, men vill ha lite svar först.
Kommer mitt nätagg palla, den e helt ny så jag har inte använt den än ^^
Jag kommer nog inte klocka, kanske lite 😛
Kan jag köra CF med mitt Gigabyte DS4 mobo eller måste jag ta ett annat, isåfall vilket? RD600?
tack
August 16, 2005
Nätagget borde klara det fint och likaså moderkortet vad jag kan se men du får nog passa dig lite för luftflödet i chassit.
Det blir nog till att köra frontfläkten på fullvarv med två såna kort.
Jag har lite problem med värme i min burk nu och har bara ett 8800GTS och en Opteron 165.
Se till att få in mycket luft i chassit bara så ska det nog gå bra. Kör frontfläkten på fullvarv och plocka bort PCI-plåtarna om du har gamla versionen med täckta plåtar.
P180 är ju lite dåligt designat faktiskt... en rackarns fläkt i fronten och två stora utblås, lägger man till två grafikkort som i ditt fall kan man ju lika gärna plocka bort dammfiltret då det blir ett undertryck utan dess like så damm kommer leta sig in på andra ställen än vid filtret.
August 16, 2005
February 28, 2005
De inga problem, fixar senare ett annat mobo, sen så gillar jag ATi bra mycket mer än Nvidia, sen älskar jag ideen med HDMI, stor anledning till att jag köper kortet 😉
ang mobo då, då är de väl RD600 som gäller då eller? vet att båda PCI-E körs i 8x men finns de inget mobo med 16x på båda?
February 28, 2005
vart har du läst att de skulle vara bra för R600 :P, lixom måste ju finnas fakta bakom uttalandet 😉
förresten, tror ni att detta medföljer grafikkorten?
http://www.webhallen.com/prod......p?id=45551
behöver ju 2st till ^^
1 Guest(s)