October 14, 2010
Hej! Fick hem mitt ASUS HD6870 DirectCU idag. Uppgraderade från ett XFX YDF HD4770 som jag hade innan.
Fick 12.156 poäng innan och nu får jag 13.945 poäng. Är detta normalt? Trodde man skulle kunna smiska på en bit till.
Övriga systemet:
AMD Athlon II X4 620 2.6GHZ
4GB Ram
11.3 drivrutin.
Tacksam för svar.
October 14, 2010
Disney;1264596 wrote: testa o dra upp cpun till 3.5ghz o prova båda gpuerna igen.
har du bara stockkylaren kör på 3.3ghz blir mer skillnad vid högre freq gissningsvis...
Hehe har aldrig överklockat. Och kör med stockkylaren! Kan det vara så illa att prollen flaskar?
Tack för din hjälp. 🙂
January 17, 2004
konstigt är ju bara 15% ökning...
kollat några reviews och vad jag kan se så har dom fått nästan 100% ökning, dock kör dom ju med i7... prova annat benchmark eller dra upp cpun till 3ghz.(ändra bara fsb och sänk ramminnets hastighet utan o ändra något annat. om du inte fått en tidig variant av deneb med olåst cache)
October 14, 2010
Disney;1264598 wrote: konstigt är ju bara 15% ökning...
kollat några reviews och vad jag kan se så har dom fått nästan 100% ökning, dock kör dom ju med i7... prova annat benchmark eller dra upp cpun till 3ghz.(ändra bara fsb och sänk ramminnets hastighet utan o ändra något annat. om du inte fått en tidig variant av deneb med olåst cache)
Kan visserligen vara för att det är 3DMark 06 det stödjer bara DX9. Jag kan lira Shogun II och Napoleon TW på ultra så jag är mycket nöjd. Men får väl överväga att köpa ny kylare till prollen och se till att överklocka lite. Är denna kylaren bra?
March 13, 2011
Swedish Berserk;1264601 wrote: Kan visserligen vara för att det är 3DMark 06 det stödjer bara DX9. Jag kan lira Shogun II och Napoleon TW på ultra så jag är mycket nöjd. Men får väl överväga att köpa ny kylare till prollen och se till att överklocka lite. Är denna kylaren bra?
Jag använde en Noctua NH-C12P på min överklockade Phenom II X2 560 / 3.3 GHz . Upptäckte Dirt 2 drog så mycket kraft ur cpu:n när jag körde andra program på samma burk att den behövde lite bättre kylning. Tycker den fungerade alldeles utmärkt. Menar jag gav 600 kronor eller någe liknande på inet över disk.
Har inte haft några problem med överhettning efteråt.
October 14, 2010
Disney;1264607 wrote: mycket bättre än stock iallafall... kan köra shogun II på nästan ultra/max med ett 4850, dock laggar det när det regnar 🙁
Hehe okej.
bredbandsbloggen.se;1264623 wrote: Jag använde en Noctua NH-C12P på min överklockade Phenom II X2 560 / 3.3 GHz . Upptäckte Dirt 2 drog så mycket kraft ur cpu:n när jag körde andra program på samma burk att den behövde lite bättre kylning. Tycker den fungerade alldeles utmärkt. Menar jag gav 600 kronor eller någe liknande på inet över disk.
Har inte haft några problem med överhettning efteråt.
Okej. Ja jag får fundera på någon bra luftkylare. Ska inte kosta för mycket dock. Får se vad jag hittar.
October 14, 2010
smartidiot89;1264805 wrote: Hej din lilla berserk, kom in på msn så har jag en sprillans ny kylare du får köpa billigt.
Detta inlägget missade jag helt. Nu har vi redan snackat om detta på MSN. 🙂 Får se längre fram hur det blir. Men visst märks det att där är en liten flaskhals.
January 17, 2004
Swedish Berserk;1265751 wrote: Jag fick P3323 3DMarks i 3D Mark 11. Körde med Basic Edition i Performance P läget. Är det normalt?
känns datorn långsam? och gick det o få ut några extra mhz ur cpun? är väll normalt med låga poäng då dom flesta med normala system har under 5000p.
kolla in denna topic.
https://www.nordichardware.se/.....ost1265717
1 Guest(s)