February 5, 2002
jag hittade en gamal hdd (en på ~800mb) liggades hemma, som jag vid närmare eftertanke kom på att jag kan ha lite nytta av.
så jag deletade partitionerna som fans på den. men jag sprang sedan på ett problem när jag skulle skapa en ny partition på disken. vad som händer är att den går bara upp till 7% och sedan så går den tillbaka till 0%.
finns det möjligen någon här som har en aning varför detta sker samt vet något kommando eller något som tar hand om detta problem ?
TIA
February 5, 2002
jag körde delpart på disken i fråga men programet hittade ingen partition (fick nog bort allt då jag deletade partitionerna).
jag har inte pqmagic 4.01, men däremot har jag partition madgic 6. jag körde dos-versionen av programmet på den felande disken, utan vidare goda resultat.
vad som sker när jag försöker att skapa en perimary parition är att, den kommer bara upp till 1% när den försöker skapa partitionen. sedan så står den bara där och tuggar...
innebär detta att disken är "död" ?
May 16, 2001
har haft samma problem fast på en ny hdd
antar att när du menar att det går upp till 7% så menar du när fdisk kollar (eller va det nu står) hdd´en.
jag löste det genom att köra fdisk i kommandpromt inne i windows ; ). många skulle säga att detta är itne helt säkert men ja menar va fan ska man göra om det inte funkar på nått annat sätt .
February 5, 2002
On 2002-02-06 18:03, Baltasar wrote:
antar att när du menar att det går upp till 7% så menar du när fdisk kollar (eller va det nu står) hdd´en.
japp, jag menar när fdisk kollar/söker av diskens storlek (precis innan man får frågan om allt ska använndas till en partition).
On 2002-02-06 18:03, Baltasar wrote:
jag löste det genom att köra fdisk i kommandpromt inne i windows ; ). många skulle säga att detta är itne helt säkert men ja menar va fan ska man göra om det inte funkar på nått annat sätt .
hur kunnde du göra det när ut inte har möjlighet att skapa en parition?
finns det ingen parition på disken så finns inget os installerat...
February 5, 2002
nej, jag ska inte ha ett os på den disken, men en ghost image av en primär hdd.
även win me tar upp ~350mb om man skickar cab-filerna (etc) som finns i options mappen.
sedan så skulle det ju kunna vara så att jag skulle ha hdd'n till en linux-router, och då ska ju 800mb vara ok.
February 5, 2002
1 Guest(s)