October 24, 2001
HEJ. min IBM 75gxp 30 gbhårddisk började att låta konstigt häromdan.Efter att ha kört scandisk fick jag veta att ett kluster var skadat.Fick upp en ruta om att det kan vara början på att hårddisken ska krasha.Är det något man kan göra åt det eller är det bara att slänga skiten och köpa ny?Disken är drygt ett år gammal.
December 25, 2000
någon seria av IBM hårddiskarna är ökända för att krasha, tror det är samma som du har.. det har skrivits några articklar om varför dom krashar och åtminstone en av dom sade att det var för att chippet blev för varmt eller ngt, så försök kyla den
och ja, om den börjar låta konstigt och scandisk säger att det är trasiga kluster så kan den mycket troligt vara på väg mot en total krash
January 21, 2002
IBM´s 75GXP är kända att krasha, kan du så bör du kanske göra backup på det du vill ha kvar. För som jag har förtstått så kommer en krash ganska snabbt efter det att hårddsiken börjat låta konstigt.
May 9, 2001
Jag räddade en av mina IBM diskar som började låta konstigt genom att kyla den ordentligt med en ordentlig fläkt. Insåg att den behövde bra kylning efter att den första IBM disken kraschade pga. överhettning. Hade 2 likadana IBM diskar. En av dem är kvar. Köper endast Seagate Barraquda IV numer.
2 Guest(s)