December 30, 2005
Jag letar för fullt efter ett en hårddisk med samma kretskort som min Maxtor 160 GB 6Y160P0 med Code: YAR41BW0. Och under hårddisken på kretskortet står det då M8FYB på serienumreslappen, och då finns det en större fyrkantig krets som heter Agere Ardent C8-C1.
För tillfället har jag hittat en sådan på tradera: http://www.tradera.com/Maxtor_.....n-51766737
Men när jag frågade vad som stod under så stod det Inte M8FYB, utan J4FYA, men den hade samma slags kretsar som min hårddisk. Han sa att det fanns en krets där det stod Agere Ardent C8-C1.
Kan det fungera med det kretskortet fastän det är en annan såntär serienummer?
För jag råkade köpa en hårddisk med Ardent C5-C1 (utan agere) en gång (då jag inte visste att serienumret var så viktigt) och när jag testade det kretskortet på min hårddisk började det ticka så förskräckligt innuti hårddisken.
Så nu undrar jag om hårddisken på tradera kan fungera ändå för att den har C8-C1?
April 23, 2003
Tog och kollade nu, hade ändå diskarna lösa.
DiamondMax 10 200GB PATA133 (BAH41B10) <-- denna var skadad
DiamondMax 10 200GB PATA133 (BAH41BY0) <-- denna tog jag kretskortet från och satte på den skadade
Båda diskarna har chippet "Agere BEAGLE 04-04". Båda verkar alltså ha likadana chip, dock skiljer de två sista "raderna" på chippet från varandra. "0432T" vs "0506T" och "6222843" vs "6543143". Vad detta betyder vet jag inte, kanske är nåt serienummer eller liknande.
December 30, 2005
oww, Så en hårddisk med Ardent C8-C1 kanske fungerar med en annan hårddisk med C8-C1? Men kanske inte behöver ha samma modelnummer på lappen på undersidan?
Så modelnumret kanske inte spelar någon roll men själva controllerkorts versionen kanske spelar roll? Detdära Ardent C8-C1 grejjen?
vad tror ni?
1 Guest(s)