February 10, 2002
ja, då blev ännu än ibm ägare av med sin ibm hd idag, nämligen jag....
helt plötsligt började den låta iii, iii, iii och blev aströg, den ladda typ 10-20 min innan nåt hände.. har chieftec lådan, en fläkt installerad som kylde den, den var inte så varma alls.....
nästa gång jag startade om datorn så kunde datorn inte hitta ibmen, jag lyckades dock få liv i den. höll på en hel natt och reparerade den med scandisk, och jag kunde backuppa lite skit på den, men sen gav den upp totalt....
jag gick till affären och lämnade snällt in den och sade INGEN IBM TACK!!!
jag hade ett viktigt skolarbete på den och en massa anime/manga bilder, ni kan nog fatta hur sur jag blev, skärmen fick sig några rejäla knytnävsslag.... riktigt skönt att avreagera sig, men sen föll några tårar, jag började att tänka på hur lång tid det tog för att samla på sig alla bilder, för att inte tala om skolarbetet, måste ju göra om allt.... IBM gör mitt skolarbete och fixa tilbaka mina bilder nu!!!..........
Jag anser att IBM är skildiga mig det jag har förlorat, det e ju tre års garanti på ibms hårddiskar och då förväntar jag mig att de ska hålla så länge, minst....
tycker inte ni att de skall ersätta folk för sånt som de förlorar när hdn pajjar...???
en riktig sur person..........
[ Detta Inlägg ändrades av: DST den 2002-03-25 15:38 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: DST den 2002-03-25 15:39 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: DST den 2002-03-25 15:40 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: DST den 2002-03-25 17:20 ]
February 10, 2002
min var 6-7 mån gammal, ha ha, nu e du elak.....
nä men, jag var extremt försiktig med den, den var ju välkyld och ändå gick den sönder............ ibm har nog verkligen gjort en jätte miss med de senaste hårddiskarna....
Min quantum fireball lm+ 20,5gb som är nog tre år nu fungerar fruktansvärt bra, det är kvalite, snabb som attan e den också
[ Detta Inlägg ändrades av: DST den 2002-03-25 20:29 ]
January 30, 2001
June 15, 2001
bra att du annonserar om en ibm disk när killen precis berättar om sin trasiga ibm disk.
btw så vet jag hur det känns. min disk rök i sommras, fick en ny av IBM. Den gick i kanske 2 månader sen var det poff med den med.
ne hädan efter blir det bara maxtor för hela slanten.
November 16, 2001
Min 60GXP krashade för nån vecka sen... hade lyckats få dit all info sen jag sparat sen 1997...
En massa mp3:or, mina första mail, chatar, dokument, bilder, massa html sidor som jag jobbat med också sen 1997, c++ projekt, kommer på fler saker för varje dag.
Frågan var: "Ibm borde vara ersättnings skildiga tycker inte ni så?"
Håller med fullständigt... men garantin gäller bara hårdvaran...
Nån som vet hur mycke de kostar att få ut infon? Har hört typ 20.000 från ett företag i norge... men har hört om ett företag i alvesta som ska va billigare o kunna relativt mycke också... vet ni nått???
Har fått två nya HDD D740X... bytte ut även 80GB 120GXP som inte krashat (än)... men det känns väldigt hårt att skicka in den trasiga 60GXP med all infon på 🙁
Kraaaaaaaaaaaaam på alla olyckliga IBM ägare.
O ni som har IBM som inte krashat (än) gör backup IDAG på allt viktigt... imorgon kan det va för sent.
1 Guest(s)