June 7, 2005
Jag erkänner att jag har ingen koll på detta med DirectX10 och dess like.
Jag försöker lista ut om jag ska köpa ett super-fräsigt kort av nuvarande generation eller inte. (Det är ju snart dags för Windows Vista och DirektX10.)
Kortet jag spanat in är ett Sapphire Toxic X1950XTX för typ 5000 spänn...Jag har funderat länge på att skaffa det absolut värsta kortet (som är absolut värst i några månader iallafall :P) men har inte haft möjlighet förrens nu.
Men är det slöseri med pengar att köpa detta kortet nu innan Vista&Dx10 har kommit ut? Ska jag vänta till nästa kvartal och dess generation Vista "anpassad" kort? (vad "anpassad" nu än betyder).
Tack på förhand
January 6, 2006
8800 kan väl inte ens köra HDCP 1080p om jag förstått det rätt, vilket är mycket kasst med tanke på priset.
Om du vill/måste köpa ett nu så köp detta, absolut det bästa du kan få pris/prestanda
September 1, 2002
Tocky wrote: 8800 kan väl inte ens köra HDCP 1080p om jag förstått det rätt, vilket är mycket kasst med tanke på priset.
Om du vill/måste köpa ett nu så köp detta, absolut det bästa du kan få pris/prestanda
Som jag skrev direkt med andra ord 😉
December 27, 2003
ati's nästa Gen skulle tydligen stöda DirectX 10.1
Om inte annat så tror jag Geforce 8800 sjunker lite i pris när R600 kommer.
Själv ska jag inte köpa nytt på ett tag. Förmodligen kommer jag köpa R600 mot sensommaren/hösten 2007, men sitta på mitt X1800GTO fram tills dess (men det är mest för att jag inte kommer använda min stationära mycket under de första 5mån 2007, ska iväg på längre jobbresa)
February 1, 2003
SS_The_Demon wrote: Också hört rykten om att R600 ska stöda DirectX10.1, men vad är det för skillnad mellan 10 och 10.1 egentligen?
Hur skall ett kort som kommer inom dom närmsta 3-4 månaderna kunna stödja en standard som inte ens är bestämd?
Nån på xtremesystems har ju även kommit fram till att Nvidias 8800-serie stöder DX10.1 så långt det nu går att se då den standarden inte är fastställd än.
DX10.1 kort är ju minst 6 månader bort, om inte mer. Kanske först på 8900-serien och ATI:s motsvarighet.
1 Guest(s)