December 31, 2001
Jag har ett Geforce 2 Ti och när jag satte på datorn i dag så börja den låta som alldrig förr trode den skulle sprängas eller något sånt men det slutatde på ca 10 sek...
och ibland så börjar sidorna på lådan darra av fläkten på grafik kortet så sätter man fingret på den så slutar den.... någon som vet vad jag ska göra?.. jag orkar inte ställa om den till 7v eller något sånt.
August 8, 2001
Ja lämna tillbak eller skicka tillbax den.
När fläkten börjar låta är det ofta ett tecken på att den börjar på dåligt med smörjning. Antingen lämnar du tillbaka graffekortet genom garantin, eller så skruvar du bort fläkten och drar bort klistermärket på baksidan, fyller sedan med lite ickeströmledande olja.
Men eftersom den börjat låta kan något i fläkten tagit skada, så mitt råd är att lämna tillbaka den.
August 8, 2001
On 2001-12-31 02:47, Donan Fear wrote:
Smörja den.
Det som jag sa, om den redan låter så har den antagligen gått ett tag utan olja, och kan därför ha skadats, därav kan det vara smartare att plocka ut en ny på garantin.
Eller varför inte byta upp dig, skaffa ny fäkt och fläns till grafikkortet.
December 31, 2001
nja det är ett Inno 3D Geforce 2 TI 64ddr...
men jag plockade lös det i dag och skulle se vad det var för fel men nu har jag inte hört något mer sånt ljud.... men håller du kortet framför dig så du har utgången till skärmen mot dig.... på motsat sida som porten sitter på alltså den högra så sitter inte kortet fast i något den sitter bara fast i skälva skärm porten.... på mitt ljud kort så sitter det en litten metall bit där som håller i kortet ordentligt.... finns det sådana små metall bitar att köpa för dett finns ju ett hål att sätta den i.....
1 Guest(s)