Helsjuk HD krasch|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Helsjuk HD krasch
mophex
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 86
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 9, 2002 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej, Jag har 2st identiska gamla Seagate diskar som har en tendens att krascha hela tiden, Häromdagen så kraschade en väldigt mysko eller vad man nu ska säga.
Först kopplade jag in den ena, och då var alla filer korrupta osv. (Det var en av mina film diskar), och sen när jag kopplade in den andre (MP3 disk trodde jag) så var det min film disk, fast på den var allt helt ok. Då undrar jag var sjutton tog mina MP3's vägen? De låg tydligen på den disken som kraschade, men hur sjuttsingen försvann dom och varför hoppade mina filmer in där och var korrupta? smile

[ Detta Inlägg ändrades av: mophex den 2002-03-09 19:44 ]

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
152482
March 10, 2002 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Därför att du har en intel processor.

mophex
Siktar mot toppen
Medlem
152489
March 10, 2002 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Fel! Jag har en AMD 😛 Tbird 750.
Ha 😛 Yttra dig inte förrän du vet säkert.

whoracle
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1942
152601
March 10, 2002 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-03-10 16:14, mophex wrote:
Fel! Jag har en AMD 😛 Tbird 750.
Ha 😛 Yttra dig inte förrän du vet säkert.

Just det!!

Jag kopierade lotr från min ibm 30.7gb till min maxtor 60gb och då hängde sej datorn och efter det var hdderna "oformaterade" i windows men det gick att komma åt dom i dos...

mophex
Siktar mot toppen
Medlem
152602
March 10, 2002 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

ok, fast min krasch var ju lite konstigare eftersom att jag använde datorn dagen innan och då funka det bra, stängde av datorn och la mig för att sova, på morgonen när jag slog på den så var det så här :/

Bleedin Radar
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 508
152638
March 10, 2002 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Hyggligt skumt problem! 😀

Jag hade en annan liten rolig incident för ngn månad sen. Jag satt och surfa helt vanligt en söndakväll, det krasha (som det så ofta gör). Jag stängde då av datorn med ON-knappen, iom att Ctrl-Alt-Del inte funkade. Jag tog det som en helt vanlig krash som uppstår ganska ofta. Men dan efter när jag satte på den så gick det inte att starta windows, "Allvarligt skyddsfel" sa han i Xp's "Dos-miljö", "problemet kan ha uppstått efter installation av nya drivrutiner, inaktivera dessa och försök igen"... Testa då att starta upp datorn i felsäkert läge, samma meddelande.

Det blev alltså aningen krångligt att avinstallera dessa nya drivrutiner som jag inte hade installerat.

Jag formaterade, och tryckte ut cd'n för att lägga i Xp's skiva för att ominstallera. Men det gick inte, CD'n vägrade åka ut. Den lyste och brummade men ut kom han inte...

Jag koppla in annan och installerade xp...
CD läsaren funkade inte på ngr veckor, men en dag när jag var inne och lekte lite i burken så blev jag tvungen att dra ur strömsladden till CD'n (Den satt mkt bra fast). När jag sen satte i sladden igen så började den fungera fint igen. 😀

Jag blev överlycklig, men förstog inte ett skit 😀 Det kan inte ha varit glapp, sladden satt stenhårt, och den hade ju ström, Windows/BIOS hitta den 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 134
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL