May 12, 2001
Nu har jag lyckats..!!!
Hårddisken på några skumgummiplattor i botten på burken, papst chassifläkter @7volt, papstfläkt på prollen @7volt, papstfläkt i nätagget @7volt, skippat chipsetfläkten på mobot..testar utan...annars en tystare @7volt.
När datorn idlar så hörs den nätt och jämt en halvmeter ifrån och om jag låter datorn gå i viloläge (disken slås av)=heeeelt tyst!
Ligger hårddisken bara på de plattorna eller?
Eller är det bara i kanterna på disken som de är i kontakt?
Tekniknörd som gillar att träna.
May 12, 2001
Hårddisken ligger på botten av lådan, 3 lager skumgummi och eltejp runt, stabilt som f-n. Fast jag vill nog inte vända upp och ner på lådan...
Hela disken ligger på skumgummit och jag har insugsfläkten som blåser över diskens ovansida så det borde vara OK. När hårddisken går spinner ner i viloläge så kan man inte höra datorn whatsoever...det går inte!!
June 2, 2001
2001-06-17 08:36, skrev HipHoper_Sthlm:
Hårddisken ligger på botten av lådan, 3 lager skumgummi och eltejp runt, stabilt som f-n. Fast jag vill nog inte vända upp och ner på lådan...Hela disken ligger på skumgummit och jag har insugsfläkten som blåser över diskens ovansida så det borde vara OK. När hårddisken går spinner ner i viloläge så kan man inte höra datorn whatsoever...det går inte!!
Nej men vad konstigt. Den hörs inte när den går i viloläge, vad ovanligt.
February 4, 2001
Tjej fajt 😀
-----------------
PIII 700Mhz @ 945mhz
512mb pc 133
19 Tum Adi 6P
15 Tum Philips TFT LCD
Geforce 2 GTS 64mb DDR @ Hercules
RAID 2* IBM 46gb 7200rmp, 1* Maxtor 80gb
Min Dator @ Bilder
[ Detta inlägg ändrat av Phat^Trance 2001-06-17 13:26 ]
May 12, 2001
hehe kul att fler uppskattar tystnad..
för mej räckar en papst [email=19db@7]19db@7[/email] volt fint på prollen, om jag lirar counterstrike så slår jag iofs på 12 volt men det skulle nog funka fint ändå! Tempen ligger runt 55-60 grader efter flera timmars hård gaming när jag kör @7 volt...
May 16, 2001
2001-06-20 01:30, skrev Waco:
Varför inte bara köpa en ICube.. : ) det låter garanterat inget !!(Det finns inga fläktar i den) Sen kan ni ju lära er Mac OS det är f-n så mycket bättre än Windows!!
Jao, mac äger windows. uhm. 😛
Nämen MAC är trevlish, synd bara att den är
så opopulär att det inte finns några program
att tala om till den. Inte tillräckligt
med spel för gamers som mig själv iaf. :<
2 Guest(s)