September 7, 2001
Det är så här, att jag för en tid sedan installerade win XP på min och brorsans dator. Min mor har fortfarande win 98 på sin dator. Efter det så har nätverket inte fungerat. Det enda som fungerar är internetdelningen av telia adsl. Jag skulle vara enormt tacksam om någon hade lust att förklara på ett bra sätt hur man ska göra för att få det att fungera bra.
September 7, 2001
Felet är att ingen kan komma åt varanndra eller se varanndra i nätverket. Ingenting i nätverket förutom internetdelningen fungerar. Nån som vet om det finns nån guide nånstans om nätverk i Win XP?
Det jag behöver hjälp med är alltså hur man konfigurerar nätverket när man har Xp.
[ Detta Inlägg ändrades av: TheGeorgeEscape den 2001-10-20 17:20 ]
August 1, 2001
Vilka protokoll har du installerade på xp datorerna?
Hade själv probs med att få igång nätverket (en dator med xp samt internetdelning och en med win2k). Löste det hela genom att installera "NWLink IPX/SPX/NetBIOS Compatible Transport Protocols" Konfigurerade det genom att datorn med ip 192.168.0.1 fick nätverksnummret 1 och den andra fick nr 2. Lite svårt att förklara vad jag menar... om du/ni inte fått det att fungera så är det bara att fråga på ICQn 8131117
September 7, 2001
March 4, 2001
Ta reda på vad användaren @ 98 datorn heter. Sedan adar du det namnet som user i xp, men du behöver inte logga in med det namnet. Sen tar du bort simpel file sharing, det finns längst ner i den här datorn > tools > folder options > view...där längst ner bockar du bort simple file sharing. Sen går du till sharing för t ex en mapp/enhet och unsharar den om den är sharad...tryck på apply...sen delar du ut den igen..nu ska det fungera
2 Guest(s)