May 14, 2001
Är det någon som har detta ljudkort?
Jag har läst alla tester som kommit men det skulle vara kul att höra nån som testat det i verkliga livet..
Om det varit smidigt att installera, om alla in- och utgångar fungerat på en gång och så vidare...
Det verkar iallafall ruggigt fett
May 14, 2001
IOFS är jag inte sådär tokkänslig med ljudet..
Vill ha ett kort som levererar schysst ljud från lir, dvs EAX antar jag.
Plus att jag vill få schysst kräm i hembion från DVD rullar och ha bra med utgångar till MD och annat..
Min polare hade lite problem med sitt creativekort o därför tycker jag detta verkar vettigt...
Används EAX i alla lir lr???
May 10, 2001
Nope riktiga spel använder A3D2 *hehe*
gjordes ertt blindtest mellan EAX och A3d där en person fick stå me bindel i ett rum me högtalare runtom och sen fick dom peka ut i vilken riktning ljudet kom A3d 100% EAX 85%
sedan tar A3D3 hänsyn till matralets egenskaper ex i ett hus och ger ljudet en förgning av vilket matreal som finns i rummet medans EAX använder en palett av förinställda ljud *ofs bra sådana*
June 8, 2001
Men hur pass bra är EAX motorn?
Min Terratec med Sansaura suger rejält i jämförelse med SB Live 1024...
Spel som jag använt som jämförelse:
Thief 1 och 2 (Både har ruskigt bra ljudmotorer och nu när ION Storm kommer att använda Unreal Warfare motorn till Thief 3 och Deus Ex 2 så kommer man att programmera en helt egen ny ljudmotor eftersom warfares inte duger. Berättar bara för att ifall du inte har spelat dessa så spel så vet du i alla fall att dom gör just bra ljudmotorer)
On 2001-07-19 10:52, Goldy wrote:
Jag har ett Hercules Game XP och det äger lätt alla sketna Live kort helt klart värt pengarna........
2 Guest(s)