August 16, 2001
Hej!
Jag heter Mattias Hansson och arbetar på Hercules i Norden som Produktchef för hela rangen. Har varit kontakt med Skribent Anton och tyckte det var ett mycket bra test som gjordes på Hercules 3D Prophet 4500.
Jag håller på med en liten research bland alla er hardcoregamers.
Det är mitt jobb att föra ut kännedom om Hercules i norden och vill nu passa på att fråga er.
1. Vad tycker ni Hercules har får rykte?
Gott,ont,dyrt,svårt att få tag på?m.m. allt input av intresee.
2. Vad känner ni till Hercules Ljudrange?
som te x Game Theater XP.
Ha fantastiska gaming sessioner med vilket grafikkort ni än har.Spelar just nu Max Payne.....
[email]mattias.hansson@guillemot.dk[/email]
August 14, 2001
Läste just en recension av Game Theater XP på siten 3D Sound Surge (http://www.3dss.com) och det verkar vara ett riktigt höjdarkort! Hade jag gärna skaffat om det inte vore för att jag är ute efter ett i klassen 500-1000, inte i klassen runt 1500:-. Ni får ta fram ett kort som konkurrerar med de billigare SB Live!-korten. Kanske finns iofs, har dock inte sett nåt någonstans.
February 3, 2001
Verkar onekligen vara ett intressant ljudkort. Inte för att baktala någon så har dock på senaste tiden varit ganska skeptiskt till Soundblasters ljudkort då de hela tiden gör så att det blir irq krockar. Men det kanske är så att de flesta ljudkort delar irq med andra saker som grafikkort med mera.
Hercules varor får ofta väldigt bra kritik av mina vänner på internet men jag ser dem väldigt sällan i handeln tyvärr. Så därför har det ju självklart blivit Soundblasterkort år efter år.
Förresten, har Hercules precis som Creative högtalarpaket?
December 23, 2000
March 4, 2001
Jag har en fråga angående prissätningen på Geforce 3. Hercules GF3 kort liksom andra GF3 kort är just nu väldigt dyra för dom flesta, över 4000 kr för ett grafikkort är lite mycket tycker jag. Självklart är inte prissätningen erat fel men jag undrar om det finns några prissäkningar planerade för GF3 kort? Isf när?
Edit: oj glömde skriva vad jag tycker om hercules
Mina erfarenheter av hercules grafikkort är väldigt bra, prisvärda kort med bra prestanda och på senare tiden även bra kylning.
[ Detta Inlägg ändrades av: Daniel R den 2001-08-16 19:42 ]
On 2001-08-16 16:08, MrHercules wrote:
Hej!
Jag heter Mattias Hansson och arbetar på Hercules i Norden som Produktchef för hela rangen. Har varit kontakt med Skribent Anton och tyckte det var ett mycket bra test som gjordes på Hercules 3D Prophet 4500.
Jag håller på med en liten research bland alla er hardcoregamers.
Det är mitt jobb att föra ut kännedom om Hercules i norden och vill nu passa på att fråga er.
1. Vad tycker ni Hercules har får rykte?
Gott,ont,dyrt,svårt att få tag på?m.m. allt input av intresee.
2. Vad känner ni till Hercules Ljudrange?
som te x Game Theater XP.
Ha fantastiska gaming sessioner med vilket grafikkort ni än har.Spelar just nu Max Payne.....
[email]mattias.hansson@guillemot.dk[/email]
Hejsan Mattias!
Trevligt att du gillade recensionen och att du har hittat in i vårat forum!
Jag har själv alltid gillat Hercules mycket pga av sådana småsaker som att ni var bland de första att använda egenfärgade PCBs, ramkylflänsar (GTS korten om jag inte minns fel). Kanske inte så väsentliga delar av ett grafikkort men för en som gillar snygga prylar var det ju inte fel. Det verkar även som om de flesta av våra besökare gillar Hercules som grafikkortstillverkare eftersom det var just Hercules som vann vår poll på NH ("Vilken grafikkortstillverkare vill du ha ditt nästa grafikkort från?").
Av någon anledning känns det som att Hercules korten har blivit lite mindre vanliga.. det är mest Kyro korten som syns i de svenska butikerna. Det är ju lite synd tycker jag eftersom era Nvidia baserade kort ligger mycket högt i kurs hos köparna. Men som det har sagts ovan så har det inte varit så många recensioner av t.ex Hercules GeForce3 kort på nätet. De jag har sett har ofta varit med kort som hade den äldre GPU steppingen vilket ger en dålig bild av hur kortet verkligen presterar.
Angående eran ljudrange så har jag sett ett antal tester på just Hercules Game Theater XP och det har faktiskt bara varit positiva reaktioner!
Har även sett lite info om er nya 15" TFT skärm.. men det verkar inte finnas mycket info om den.. Det vekar ju som att det äntligen har kommit en TFT skärm som lämpar sig för spel! Det finns väldigt få sådana för tillfället. 🙁
[ Detta Inlägg ändrades av: Anton den 2001-08-16 19:43 ]
Tekniknörd som gillar att träna.
December 22, 2000
Hej !
Måste bara säga att supporten från Hercules/Guillemot till företag är kanon !
Går snabbt och alla man talar med är grymt trevliga ! Rekommenderar alla som vill
ha bra support på sin kort att köpa ett av just guillemot, det skadar ju inte heller att just dessa kort brukar vara lite snabbare än övriga tävlade också
Har till dags datum inte testat några av guillemots ljud produkter just pga priset.
Har dock precis som de flesta andra bara hört gott om denna serie också.
December 20, 2000
On 2001-08-16 20:59, 3rIC wrote:
Läste lite om Game Theater XP. Går det inte att sätta tilläggsdosan i en 5 1/4 plats i datorn?Har inte Hercules släppt något Geforce 3 kort? Hittar inget i alla fall
[ Detta Inlägg ändrades av: 3rIC den 2001-08-16 21:07 ]
Komplett börjar sälja Hercules Geforce 3 i slutet på Augusti. Dock obekräftat.....
August 16, 2001
On 2001-08-16 18:44, sharpshooter wrote:
Läste just en recension av Game Theater XP på siten 3D Sound Surge (http://www.3dss.com) och det verkar vara ett riktigt höjdarkort! Hade jag gärna skaffat om det inte vore för att jag är ute efter ett i klassen 500-1000, inte i klassen runt 1500:-. Ni får ta fram ett kort som konkurrerar med de billigare SB Live!-korten. Kanske finns iofs, har dock inte sett nåt någonstans.
Jo det är sant det kortet har fått väldigt bra kritik. Vi diskuterade att göra en 5 1/4 lösning ala Creative men vi ville göra något annorlunda. Vi hade ett äldre Guillemot ljudkort som heter Maxi Studio ISIS vilket byggde på en extern lösning. Med den produkten så fick vi mycket bra feedback just på externa racket.
//Mattias
August 16, 2001
On 2001-08-16 19:25, Sikez wrote:
Verkar onekligen vara ett intressant ljudkort. Inte för att baktala någon så har dock på senaste tiden varit ganska skeptiskt till Soundblasters ljudkort då de hela tiden gör så att det blir irq krockar. Men det kanske är så att de flesta ljudkort delar irq med andra saker som grafikkort med mera.Hercules varor får ofta väldigt bra kritik av mina vänner på internet men jag ser dem väldigt sällan i handeln tyvärr. Så därför har det ju självklart blivit Soundblasterkort år efter år.
Förresten, har Hercules precis som Creative högtalarpaket?
Hej!
Vi är ganska nya på marknaden och som du säger kan det vara lite svårt att hitta produkterna i handeln, men det kommer jag lovar.
Vi har haft högtalar paket under Guillemot namnet. ang. Men inte något under Hercules namnet. Det är en ganska jobbig business med högtalar paket då det myllrar av billiga "Taiwan" paket på marknaden.
En rolig siffra är att 20% av sålda högtalarpaket för PC är "märkesvaror" såsom Creative,Logitech, KOSS, BOSE m.m. 80% är Taiean noname OEM.
//Mattias
August 16, 2001
On 2001-08-16 19:29, Profeten wrote:
Skulle verkligen vilja se mer tester av Hercules grafikort. Gärna Geforce 3. Någon som vet var Hercules Geforce 3 säljes?
Det har inte blivit så många tester av 3D Prophet III kort då det är ett kort som man inte får så många samples av för tillfället, pga Priset.
//mh
August 16, 2001
On 2001-08-16 19:35, P wrote:
Hade jag haft pengar över för ett ljudkort idag så hade det blivit ett Gametheater XP.Ser det som ett bra mycket bättre alternativ än Creative´s motsvarighet SB Live Platinum.
Separat rack är ju det absolut bästa med hela produkten. Mycket bra lösning....
Tack så mycket!, roligt att höra.
//mh
August 16, 2001
On 2001-08-16 19:37, Daniel R wrote:
Jag har en fråga angående prissätningen på Geforce 3. Hercules GF3 kort liksom andra GF3 kort är just nu väldigt dyra för dom flesta, över 4000 kr för ett grafikkort är lite mycket tycker jag. Självklart är inte prissätningen erat fel men jag undrar om det finns några prissäkningar planerade för GF3 kort? Isf när?Edit: oj glömde skriva vad jag tycker om hercules
Mina erfarenheter av hercules grafikkort är väldigt bra, prisvärda kort med bra prestanda och på senare tiden även bra kylning.[ Detta Inlägg ändrades av: Daniel R den 2001-08-16 19:42 ]
Jo det kan tänkas att priset på GeForce 3 är högt. Det största kostnaden är trots allt själva chippet+utvecklingkostnader. Vet tyvärr inte när/om priset går ner.
Ang.
//mh
August 16, 2001
On 2001-08-16 19:39, [dannzig] wrote:
Hej !Måste bara säga att supporten från Hercules/Guillemot till företag är kanon !
Går snabbt och alla man talar med är grymt trevliga ! Rekommenderar alla som vill
ha bra support på sin kort att köpa ett av just guillemot, det skadar ju inte heller att just dessa kort brukar vara lite snabbare än övriga tävlade ocksåHar till dags datum inte testat några av guillemots ljud produkter just pga priset.
Har dock precis som de flesta andra bara hört gott om denna serie också.
Hej!
Jo, vi gjorde en satsing för 1/2 år sedan och satte upp en Guillemot support i holland med lokalt nummer i alla nordisk länder. för en vecka sedan så anställdes en Svensk kille i holland. Vi kör utbyte med slutkunder.
Ring RMA avdelingen, få ett returnummer,skicka produkten, en ny produkt ska dyka upp hos slutkunden inom en vecka skickat direkt från Frankrike.
//Mattias
August 16, 2001
On 2001-08-16 20:59, 3rIC wrote:
Läste lite om Game Theater XP. Går det inte att sätta tilläggsdosan i en 5 1/4 plats i datorn?Har inte Hercules släppt något Geforce 3 kort? Hittar inget i alla fall
[ Detta Inlägg ändrades av: 3rIC den 2001-08-16 21:07 ]
Hej!
Nej, Game Theater XP är en helt extern produkt och går inte sätta i 5 1/4 platsen.
Jodå vi har våran 3D Prophet III som är baserad på GeForce3 chippet.
//Mattias
1 Guest(s)