June 16, 2005
FlaXaE wrote: [quote=Dammit]http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SSI-43
MEN bara om du har råd 😛
Ja visst går det !
Mitt Hiper Type R som jag fick hem häromdan, Funkar finfint.. Mycket trevligt att kunna skruva loss kablarna ur nätagget...
Men det jag egentligen var ute efter var att det skulle vara tyst.. Och jag blev inte besviken kan jag lova .
Hiper Type R
Rekommenderat Nätaggregat
Har du ett p180 FlaXaE? Funkar det bra isåfall? Det där med att skruva bort kablar lockar väldigt mycket. Kommer ju knappt använda några kablar iom att datorn bara ska ha två hårddiskar och en DVD-brännare, plus lite fläktar och ett grafikkort. Sen när amn köper till saker kan man ju sätta dit kablarna igen när de behövs =)
July 8, 2003
Ok, det är jag igen. Hittade min gamla användare som jag inte använt på ett år typ =)
Så jag har jämfört priserna mellan DB och Komplett och man tjänar nästan 600 kr på att beställa från DB, det trodde jag inte. Trodde komplett var billigast men där fick jag. Kan ju vara att DB dessutom levererar fraktfritt enligt pricerunner om man köper för över 500 kr vilket är riktigt trevligt om det är sant. Man måste köpa via kort för att det ska gälla men det är vad jag har tänkt mig från början så det gör inget. Utan fria frakten skulle man tjänat ca en hundring. Jag vet, jag är sniken som fan. Visst att jag har sparat men jag vill ju fortfarande få datorn så billigt som möjligt =)
February 4, 2002
"Leffman wrote:
Beställde en dator också nu och trodde att jag skulle göra det från Komplett men blev följande leverantörer istället när jag jämförde lite, känns som dom har lite lockpriser (E6600) och lägger sig över på annat.
Beställde som nedan från SHG.biz och Datorbutiken.com
Nu har "Total El & It" klart lägst priser på grejerna..E6600, P5W dlx mfl.
July 8, 2003
Ja kommer absolut att beställa från db, tror dock jag tar allt i samma paket. Vet inte om det är värt att beställa bara chassit från sgh då jag typ tjänar 10 kr på det =)
EDIT: Hmm, beställde G15 tangentbordet från Dustin nyss, var 50 kr billigare än något annat ställe, fraktfritt och sånt vid direktbetalning =) behöver ju ändå lära mig skriva på G15, skadar inte att ligga några veckor före datorn =)
EDIT: Damn, sgh är billiga på vissa saker, kan spara typ 650 kr på att beställa chassi, moderkort och grafikkort tror jag det är... ska kolla vidare, detta blev just väldigt roligt =)
July 21, 2006
eiric wrote: [quote=FlaXaE][quote=Dammit]http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SSI-43
MEN bara om du har råd 😛
Ja visst går det !
Mitt Hiper Type R som jag fick hem häromdan, Funkar finfint.. Mycket trevligt att kunna skruva loss kablarna ur nätagget...
Men det jag egentligen var ute efter var att det skulle vara tyst.. Och jag blev inte besviken kan jag lova .
Hiper Type R
Har du ett p180 FlaXaE? Funkar det bra isåfall? Det där med att skruva bort kablar lockar väldigt mycket. Kommer ju knappt använda några kablar iom att datorn bara ska ha två hårddiskar och en DVD-brännare, plus lite fläktar och ett grafikkort. Sen när amn köper till saker kan man ju sätta dit kablarna igen när de behövs =)
Undrar över hur det är med ett Antec P180 chassi och ett Hiper Type R, borde inte fläkten på toppen av det nätagget vara lite felplacerat för det chassit, eftersom PSUn har en egen "avdelning" på botten av chassit.
Se bild!
http://membres.lycos.fr/zalmaninpact/Antec%20P180/P180_b_Inside.jpg
Borde man inte ha ett nätagg som har en fläkt bak och/eller en fram?
July 8, 2003
SS_The_Demon wrote: [quote=eiric][quote=FlaXaE][quote=Dammit]http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SSI-43
MEN bara om du har råd 😛
Ja visst går det !
Hiper Type R
Undrar över hur det är med ett Antec P180 chassi och ett Hiper Type R, borde inte fläkten på toppen av det nätagget vara lite felplacerat för det chassit, eftersom PSUn har en egen "avdelning" på botten av chassit.
Se bild!
http://membres.lycos.fr/zalmaninpact/Antec%20P180/P180_b_Inside.jpg
Borde man inte ha ett nätagg som har en fläkt bak och/eller en
fram?
finns det såna nätagg? typ alla agg har väl fläkt på översidan samt bak? eller kanske är undersidan?
July 21, 2006
Jag menade alltså ett nätagg som har en fläkt vid 0-1 knappen, och en fläkt på sidan mittemot. Tror Antec SmartPower aggen är gjorda så, men är inte säker. Hursomhelst, för att försöka klargöra vad jag menade var att:
Eftersom det finns en fläkt längst ner i mitten av lådan där HDD och nätagget placeras, så borde man väl få den bästa "luftgenomströmningen" med ett sånt nätagg som jag är ute efter, ALLTSÅ än en gång, med en fläkt på den sidan som ON/OFF knappen och 230V strömkontakten sitter, och/eller en fläkt på sidan mittemot. Undrar vilka nätagg det finns som är konstruerade så?
July 8, 2003
Leffman wrote:
Nu har "Total El & It" klart lägst priser på grejerna..E6600, P5W dlx mfl.
Jotack jag ser det, mycket fina priser där, bland annat processorn, moderkortet och grafikkortet. Har säkert tjänat in 1000 kr om jag skulle beställa från dem, men frågan är... hur seriösa är dem? Deras omdöme på pricerunner är lite svagt =)
July 8, 2003
Har beställt moderkort, grafikkort och processorn från Total El & IT, la beställningen imorse men nu verkar det som att produkterna inte finns mer. Går inte att söka på dem på deras hemsida men de finns kvar på prisjakt. Får se om man får något mail av dem om de vill förklara sig =)
Just ja, monitorn är också beställt via JME.
February 4, 2002
caged wrote: Har beställt moderkort, grafikkort och processorn från Total El & IT, la beställningen imorse men nu verkar det som att produkterna inte finns mer. Går inte att söka på dem på deras hemsida men de finns kvar på prisjakt. Får se om man får något mail av dem om de vill förklara sig =)
Dom glömde säkert lägga på momsen på priserna, kommer säkert inget därifrån till dom priserna i alle fall.
July 8, 2003
Leffman wrote: [quote=caged]Har beställt moderkort, grafikkort och processorn från Total El & IT, la beställningen imorse men nu verkar det som att produkterna inte finns mer. Går inte att söka på dem på deras hemsida men de finns kvar på prisjakt. Får se om man får något mail av dem om de vill förklara sig =)
Dom glömde säkert lägga på momsen på priserna, kommer säkert inget därifrån till dom priserna i alle fall.
Ringde dem nyss, vi kommer få mail med ursäkter om att deras databas innehöll fel priser så ja , du har helt rätt. Bara att beställa igen då från något annat ställe.
July 8, 2003
ribban wrote: Om du fortfarande funderar över nätagg så kan jag rekommendera Tagan's nätagg, har bara bra erfarenheter av deras nätagg och de 2 nätagg jag har haft av det märket har varit nästan helt knäpptysta.
jag har redan beställt nätagget, blev ett hiper type-r som jag ville ha. =) ska väl beställa lite fler saker snart. Har skärm, tangentbord beställt och nu nätagg. Kanske resten av sakerna hinner gå ner till nästa fredag =)
2 Guest(s)