December 19, 2000
min proll va 70 grader nyss.
vi(nåra polare) kollade på film och så varnade motherboard monitor att den va 70 grader.
jag trodde den visade fel. men det stämde.
jag brände mig på taisollen.
deltan hade slocknat och vi hörde det inte för vi hade ganska
högt volym på filmen.
jag röck ur väggkontakten och när jag kollat så allt va rätt så tittade jag i bios och då va den 64 grader
nu är den 42
FYFAN VA RÄDD JAG BLEV
Hehe
Ja du har inte hört talas om Shut Down Now! ?
Vade hände med deltan då?
Tekniknörd som gillar att träna.
December 19, 2000
jag vet inte riktigt.
men jag misstänker att det var glapp i sladdarna till.
eller så åkte sladdarna ut.
läskigt va det iallfall när man
typ brännde sig på taisollen.
-----------------
MVH Pär Österman
--Vad är livet utan risker--
MB Asus a7v rev 1.04 Bios 1005C
Amd Duron 750@1007 1,85 vcore
128 mb mosel @cas2 141 mhz
Voodoo Banshee 16 mb
Hp Cdwriter 9150i 8,4,32
Ibm Ultra-100 30,7 gb(7200 rpm)
[ Detta inlägg ändrat av Pär 2001-06-02 23:28 ]
May 28, 2001
Här kan du se olika Duronsteppings http://www.athlonoc.com/stepping3.php
January 8, 2001
finns det inte "shutdown temperature" i bios på tbird moderkort?!!
finns på min iaf!
min propp trillar upp till omkring 55 grader utan fläkt och fullload och vid 55 stänger datorn av sig själv utan att man behöver ha en massa program som sköter det åt en....
det funkar, testade det en gång för att vara på den säkra sidan körde rc5 och glquake i fönster och dessutom land warrior för att vara riktigt säker på att komma upp i temperatur
[ Detta inlägg ändrat av PaPPa 2001-06-03 16:58 ]
December 23, 2000
2001-06-03 16:00, skrev Iceman:
gör fläkten verkligen så mycket ?
Tja, faktum är att en fläns utan fläkt är ganska värdelös. Flänsens struktur tillåter värme att avges på ett så enkelt sätt som möjligt. Utan en fläkt som kan kyla av flänsen är det egentligen bara en behållare för värme. Efter ett tag får den samma temp som prollen och då är funktionen nästan lika med noll...
December 23, 2000
njaa..nu håller jag inte med riktigt till fullo Med en kylfläns försöker man få så stor area som möjligt. Därav alla fins. Tänk själv bara sätta en metallkub på prollen vore föga lönsamt. Kylflänsen avger lika mycket värme till luften vare sig du har en fläkt som blåser på den eller inte. Men med en fläkt så ser du till att transportera bort luften som kylflänsen värmer upp från sjålva kylflänsen. Den blir inte lika varm som prollen, men mycket varm med tanke på hur mycket värme en prolle idag avger!
1 Guest(s)