January 2, 2004
Har ett i princip splajrans nytt Hiper 580W Nätagg.
För nån dag sedan så började det "ticka".
Det försvann när jag öppnade chassidörren på sidan eller tryckte lite ovanpå chassit.
Det låter till 99% som det kommer från den ena fläkten i nätagget.
Det sitter fastskruvat som det ska.
Finner detta mycket underligt, nån som har en ide på vad det kan vara?
January 2, 2004
Idag så startade jag datorn, tickade som bara den.
Ljudet försvann efter en liten stund för att sedan återkomma och sedan försvinna.
Någon som vet vad detta kan vara?
En fläkt som håller på o ge sig? Men ska en helt nytt nätagg bete sig så?
Allt fungerar som det ska, har inte upplevt några driftstörningar pga eller något. Det är bara ett enerverande ljud att lyssna på.
January 2, 2004
Delph1 wrote: Du har inte råkat få in någon skruv i det eller om det är någon kabel som ligger emot ?
//Andreas
Inte vad jag kan se i alla fall.
Det roliga är att det har inte låtit nått förrens nån dag sen.
Har haft det utan oljud eller nått sen jag köpte nätagget (några månader sedan) och jag har inte flyttat datorn eller nått, det har stått på samma ställer hela tiden.
October 23, 2004
Har inte märkt nått tickande i mitt iaf. Än så länge 🙄
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
January 2, 2004
GroundX wrote: Testa köra in en skruvmejsel eller liknande som stoppar fläkten innan du startar datorn. Då märker du ju tydligt om det är något lager i fläkter som inte är som det ska.
Det skulle jag endast göra om jag hade råd att köpa nytt, bara dumt o göra en sådan sak o chansa för att sedan lämna tillbaka det på RMA o få beskedet att man själv förstört den.
Ja det är nätagget som tickar, provade koppla den till den andra datorn jag har och det är i fläkten där bak som det tickar.
Har ansökt om RMA hos komplett och paketerat den nu och ska skickas i morgon. Hoppas man får tillbaka ett nytt fungerande nu bara =)
January 2, 2004
Nerius wrote: Jag funderar på köpa denna psu, men läste nånstans att den har ganska kort atx kabel? Är det sant? Hur kort/lång är ström kablarna till moderkortet?
Sladdarna är Imo helt ok. Inte alls för korta.
Bästa nätagget jag haft (även om min fläkt börjat ticka) men får väl nytt relativt snart hoppas jag.
October 10, 2005
Sladdarna är Imo helt ok. Inte alls för korta.
Bästa nätagget jag haft (även om min fläkt börjat ticka) men får väl nytt relativt snart hoppas jag.
Ok, det låter ju bra, men det beror ju på hur stort chassi man har.
Jag har bigtower så det är ju tveksamt om de räcker för mig..
ca 43 cm skrev Nattmannen. Hm, jag vet inte om det räcker,
då får det bli en chansning för min del.
March 6, 2005
2 Guest(s)