December 27, 2003
Har Hiper lagt ner? försökte gå in på deras sida men den är borta och det finns inget nytt. ett snabbt googlande visar en massa poster som hävdar att de konkat, vissa så gamla som från 2008. Hade helt missat det. hehe
Har ett Type-M 580W nätagg som fläkten har börjat strula rejält på. är 3 års garanti på det men jag antar att jag kan glömma det nu. Är inköpt precis i slutet av 2007 så jag hade precis hunnit med att få det utbytt.
Får väl se om jag fixar fläkten själv eller köper nytt nätagg. Någon som har några pra tips på prisvärda nätagg? gärna ganska tysta. dyker väl kanske upp något under mellandagsrean
God Jul!
March 10, 2003
Hiper är borta och bra är det, de gjorde bra agg i bröjan sedan gjorde de mest skit med lysdioder som dog stup i kvarten. Skall du ha motsvarande styrka så kolla på Corsair aggen, de har helt okej kvalitet för priset.
Varierar vilken tillverkare det är av modellerna, man har för mig de flesta är rebrandade seasonic.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 27, 2003
jag var inte säker på om det var nätagget eller hårddisken som lät illa, ljudet studsar ju runt som galet i datorn och det är svårt att lyssna med öronen. spelade in en liten film och, ja, ni hör ju själva
http://www.youtube.com/watch?v.....LdDyUpNS7s
och inte klaga på damm nu!
March 14, 2001
Stoppa fläkten med något, innan du startar datorn, för säkerhetsskull med något icke elektriskt ledande eller (inte och) dra ut strömkontakten till hårddisken. När ljudet försvinner har du hittat problemet.
Men jag har ju ytterst svårt att tro att hårddisken låter så och samtidigt fungerar.
June 11, 2001
Det här nätagget med modulära kontakter skulle jag rekomendera.
Corsair HX 650w 80+ hos Inet 1.034:-
1 Guest(s)