January 2, 2004
Ska köpa nytt nätagg snart eftersom jag bytt till 64a tänkte jag.
Jag vill ha ett nätagg som man kan ta bort sladdarna på.
På så vis spara massa plats i lådan.
Chassit jag har är ett Thermaltake SViking.
Det e pga att där är sladdar till frontkontroll/fläktar så det blir en hel del sladdar när man har ett vanligt nätagg.
Det jag hört lite om är just Hiper ATX 580W HPU-4B580 .
http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL
Det verkar riktigt najs. Dessutom så är ju 580W helt ok med.
995:- på komplett (enda stället jag litar på).
Men nu frågar jag er. Är det värt pengarna?
Det som jag kräver av nätagget är:
1. Svalt och tyst
2. Löstagbara sladdar
3. Inget skitmärke. Det ska va kvalitet.
November 8, 2003
Då tycker jag att den ska läggas upp, för jag är också intresserad av det, mitt förra brann fär några dagar sedan 🙁
Någon som vet ett ställe där detta agg finns i lager?, har bara hittat det på komplett och webhallen.
Sen så undrar jag också om någon vet om det svarta har några leds och isåfall vilken färg?, har sett ett test av det blåa, och det hade ju iaf en massa blåa lampor.
November 30, 2004
Beställde det agget plus ett chassi för ett tag sedan och det skulle kommer nu i veckan, tror det tar hem fler än 1 st.
November 30, 2004
November 30, 2004
November 30, 2004
May 15, 2005
L0rden wrote: [quote=Delph1]*spoiler*
Vi har en recension på just detta agg som ligger så gott som färdig 😉
//Andreas
Har ni alltså provat det? Lägg upp fort tack. Släpps det den 21 i Sverige eller är det bara komplett som får in det då?
Edit: Finns 480W redan att köpa? Den finns inte i svart va?
January 2, 2004
Har kollat vidare lite.
Det är angående min ekonomi just nu.
Har upptäckt att jag har ca 1100-1200 att lägga på ett nätagg.
Då räcker inte stålarna till Hiper antar jag.
Kollade dock på detta:
Thermaltake Purepower Butterfly 480W
http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL
Har en Thermaltake SViking-låda (svart) och tror att det skulle passa bra ihop. Men då är min fråga. Hur är sladdarna?
Sedan vill jag fråga om ni vet något annat bra nätagg som har "borttagningsbara" sladdar, precis som Hiper nätagget.
För det är egentligen det jag är ute efter.
Vill ha så lite sladdar som möjligt i lådan för att öka luftflödets effektivitet.
Thermaltake-agget har ju kabelstrumpor på sina sladdar, det är kanske nästan lika effektivt då det går bättre o samla ihop sladdarna. Eller?
January 2, 2004
Jo jag såg det.. 995:- + frakt 149:- (företagspaket + kortköp) alltså 1144:- så borde gå bra ju.
Räcker pengarna så blir det minsann ett sådant.
För då får man ju ett nätaggregat som man nog klarar sig med hur länge som helst.
Sitter med ett Suntek nätagg idag (300W) o de känns precis på gränsen till mitt 64-system.
1 Guest(s)