July 21, 2006
Hej igen! Nu när jag funderar på en ny dator så blir det också nytt chassi, en Antec P180, dock när det gäller valet av agg så är jag en aning osäker, har hört att Hiper har bra agg, dessutom är de ganska billiga. Men det jag undrar är om sladden som ska fästas i mobot nära CPUn är för kort, ni vet den där 4pin fyrkantiga mojängen? Ngn som har det chassit och agget och kan säga om den är för kort? Dock så vet jag inte om jag ens behöver den, tänkte köra med en Core 2 Duo E6600 och de är ju ganska strömsnåla. Kom gärna med förslag på ett annat nätagg om ni kan rekommendera ngt annat! 😀
May 9, 2005
Vad jag har läst passar inte hiper agg i antec chassin om man inte fixar förlängning. Kan annars rekommendera Tagan (vilken somhelst alla e bra), Cooltek speciellt 600w modellen, antec aggen (HE modellerna). Seasonic har också väldigt fina nätagg likaså FSP. Väljer du någon av dessa märken blir du förmodligen inte missnöjd.
August 6, 2006
Var kanske lite snabb när jag sa att jag var extremt nöjd, menade att det fungerat smärtfritt när det väl kom på plats. Var uppmärksam på måtten på agget du köper, mitt tagan är lite större än standardmåtten brukar vara. Så en av 120mm åkte, har inte märkat att det är nån skillnad men tänkte det var bäst att säga det i alla fall.
2 Guest(s)