July 8, 2003
Började igårkväll typ, luktade bränt gummi i hela datorrummet. Lyckades spåra det till nätagget i nya datorn. Dammsög bort lite damm, rengjorde ordentligt och testade igen men det luktar fortfarande. Kan inte se något direkt i agget på grund av skyddet och tar jag bort skyddet så försvinner garantin. Har inte haft agget i mer än typ 9 månader.
Vad göra? Skicka tillbaka till komplett eller pula lite hemma och se om jag kan få igång det? Agget funkar klockrent, enda felet är att det luktar, och det gör mig lite nervös...
July 8, 2003
har monterat ner det och kollat, ligger något gummiliknande på en spole eller något i nätagget, har smält fast, har ingen aning om vart det kom ifrån men illa luktar det...
Nåja, får stänga av den datorn och ringa komplett imorgon antar jag... hata datorer som pajjar...
May 2, 2006
Ja, ta kontakt med Komplett och returnera nätagget som sagt. Mitt råd är att du också skaffar ett annat nätagg. Jag har inte fört statistik, men Hipers R580W serie verkar vara väldigt frekvent behäftad med fel.
May 14, 2007
Så många havererade seasonic jag sett skulle jag inte rekommendera sådana till någon. Hiper verkar vara ena hiskeliga strulboxar också, men mest strul har det varit med antecs 550w nätagg, tror inte det finns ett enda sådant kvar i drift idag av de ca.20 som köptes in i oktober 2006. Vi satte in tagan 580 i dom burkarna istället, och sedan har det inte varit några problem alls med dem.
Det som funkat bäst för mig är tagan. Till burkarna på arbetsplatsen använder vi nästan uteslutande fortron source 300-400w och de har varit mycket driftsäkra.
May 14, 2007
December 5, 2006
Ja nåt Tagan blir det aldrig mer, det är ett som är säkert. Hade ett TurboJet 1100w som höll i 4 dar, en smäll som fick hjärtat att isa sig sen var det kolsvart i hela huset. Har sett att det är fler som "exploderat" på samma sätt också. Så det är nog olika vad man gillar. Kör numer Enermax igen och dom har alltid funkat galant för mig.
1 Guest(s)