December 27, 2003
precis vad jag väntat på!
http://www.hisdigital.com/html.....php?id=395
ca 1700:- i sverige
Än så länge är det bara Komplett och InWarehouse (som är samma företag) som listar produkten i Sverige, med en release 2008-08-23
December 27, 2003
Ctrl wrote: ICQ har generellt större kylare än orginalet.
yes, större kylare och framför allt väldigt tysta kylare. Dessutom blåser de ut den varma luften ur lådan istället för att bara dumpa den inuti
jag gillar dessa kort skarpt. dessutom är kylarna UV reaktiva, så har du passande ljus i datorn lyser den väldigt fint 😉
August 21, 2008
Jag har skaffat mig ett HIS HD 4850 IceQ 4 Turbo och är supernöjd med det. I idle ligger temperaturen på 56ºC och i load blir den aldrig mer än 10ºC varmare och då har jag inte särskilt bra luftflöde i min låda. Kortet är även mycket tyst.
GPUn är klockad till 650MHz och minena till 1000MHz som standard. Jag har inte provat att överklocka kortet ännu.
Jag har hört att ATi har höjt klockorna på den senaste upplagan av 4850-korten så jag vet inte om det är HIS som har överklockat kortet eller om alla nyare 4850-kort kommer med dessa klockfrekvenser.
"Then finally it's friday I'm thinking life's going my way. But there's nothing to do. Guess I'll hang out with my friends and I know we'll end up at a show where they'll drink away the dreams they gave up long ago."
June 7, 2005
Jag har använt IceQ kort väldigt länge och jag är nöjd med varje kort jag ägt, bortsett från missljuden jag får från fläkten efter 1 ½ års gång. Jag kör fläkten på 45 % hastighet (väldigt tyst) på mitt X1950XT och den ligger 44 grader idle. Mitt nästa kort blir troligtvist också en IceQ.
1 Guest(s)