July 10, 2001
Jag skrev förut om en kompis vars dator inte hittade grafik-kortet vid start. Jag har nu själv exakt samma problem. Vi har båda Leadtek winfast geforce 2 pro 64mb och abit kt7a133.
Om datorn stått avstängd ett tag då startar den direkt, men är man inne i windows och stänger av datorn och ska starta den direkt efter så hittar den inte grafik kortet och datorn börjar pipa vid bios. Väntar man några minuter eller sitter och provar att starta den i ett tag, så går den igång igen. Eftersom båda vi 2 har exakt samma problem så antar jag att grafikkortet inte är pajt.
När man väl fått igång datorn fungerar den utmärkt, bra prestanda och har aldrig hängt sig än.
Byter jag grafikkort så funkar det att starta datorn utanproblem.
Är det nått som är fel inställt i bios, nån som har en anning om vad vi ska göra?
May 30, 2001
fan vad sjukt asså..
jag har typ samma problem. Det måste vara nåt lurt asså med det asså. Jag har bara hunnit installiera win2K lite halvt sådär men när jag ska starta om datorn får jag heller ingen bild. JAg får däremot bild om jag tar ut strömen till nätaggregatet i några sekunder, sen kan jag restarta den.
Vet inte hur jag ska lösa detta.. kan ju inte hålla på o mecka med strömkabeln hela tiden.
/hoppas nån kan..
1 Guest(s)