June 18, 2001
June 18, 2001
April 10, 2001
Du har säkert redan kollat, men, är den jumprad rätt? Sitter ide kabeln i kortet ordentligt? har du satt kontakten åt rätt håll? sitter strömkabeln i? fåniga påpekanden kanske, men ofta kan det vara så lätt... annars finns det risk att disken är gone-väck. vad e det för disk?
June 18, 2001
June 18, 2001
June 18, 2001
April 10, 2001
Well,, man måste inte vara teknik proffs idag för att fixa med dessa saker, och även dessa "så kallade" proffs kör fast då och då.
men när du startar upp datorn, när du ser minnesuppräkningen, tryck på paus, så skall du kunna se vilken bios och version du har.
sen går du in på deras hemsida, typ Award och letar efter senaste drivisar där..
June 18, 2001
May 24, 2001
Jag var så smart så jag använde Asus biosuppdateringsprogram (i windows). datorn funkade bra tills jag bröt strömmen helt. Då hittade bios inte alls hårddisken. efter en hel del svordomar och mekande kom jag på att sätta hårddisken till ata-66 kontakten. Då hittade bios min hd. sen flashade jag om bios i ren dosmiljö. sen dess har det funkat grejt :snurr:
June 18, 2001
January 8, 2001
det är smartare att hämta din nya bios hos moderkortstillverkaren...
kolla upp vad du har för moderkort, tillverkare och modell, sen så är det bara att gå in på tillverkarens sida och ladda.
det brukar vara två filer du skall ta hem, ett program som sköter själva flashningen och sedan en binärfil (själva bios filen)
fast ibland så ingår själva programmet i den zipfil man oftast laddar hem...
det finns säkert utförliga instruktioner om hur du uppgraderar bios på din tillverkares hemsida. om du inte hittar det så lägg upp ett meddelande så finns det säkert någon här som kan hjälpa dig ytterligare!
May 30, 2001
du... har du W2K??
jag hade lite problem där nämligen...
Högerklicka på "den här datorn", välj "hantera"... programmet "Datorhantering" öppnas...
kolla på fliken "Lagring" / "Diskhantering"
kolla sedan om hårddisken finns med på det mörkgråa fältet till höger, tillsammans med andra hdar och cdrom mm.
sen mins jag inte mer... högerklicka på din hårddisk (den du inte hittar) och så... får du nog prova dig fram... det finns nog inte så många alternativ att välja mellan, ta typ lägg dynamisk disk eller nått liknande...
May 30, 2001
1 Guest(s)