April 3, 2001
Mitt grafik kort har typ kortis ... har articsilver över hela kortet typ.. Hur kan man lösa upp articen ?.. hälst nått som inte gör att kortet smälter .. Ge tipps bryter fan ihop.. måste Lira.. sitter på ett 16 megs tnt2 m64 ultra... *SNYFFT* Hjäääälp... får fan damp o sitta på det hära skit kortet... o Mitt grafik kort va inte billigt vill jag låva... o butiken som sålde kortet har bytt ägare o sen har jag inge kvitto heller...
December 19, 2000
On 2001-08-23 22:27, Goof wrote:
Mitt grafik kort har typ kortis ... har articsilver över hela kortet typ.. Hur kan man lösa upp articen ?.. hälst nått som inte gör att kortet smälter .. Ge tipps bryter fan ihop.. måste Lira.. sitter på ett 16 megs tnt2 m64 ultra... *SNYFFT* Hjäääälp... får fan damp o sitta på det hära skit kortet... o Mitt grafik kort va inte billigt vill jag låva... o butiken som sålde kortet har bytt ägare o sen har jag inge kvitto heller...
hur fasen lyckades du med att få kylpasta över typ hela grafikkortet?
April 9, 2001
On 2001-08-24 12:20, MiSt wrote:
Inte aceton i alla fall, om du inte vill lösa upp chipsen helt.
Shit, är det sant!!!!! 🙁
Uj, då måste jag ha ett snack med min polare, han rengjorde sin AMD (Arctic silverII)med Aceton för ca 1 månad sen...fast den fungerar fortfarande.
April 1, 2001
Jag har gjort rent processorer osv flera gånger med kemiskt renan bensin... alltså inte sån soppa man köper på tappen för ca 10:-/L
Men jag vet inte om det är så bra med bensin och kretskort och så.. Annars kan du köpa dig en burk elektronik spray. Jag inhandlade nyligen en sån burk. Då jag tänkte spraya rent i min burk efter cidern jag spillde i 😀
August 8, 2001
YO YO YO!!!
Finns kretskorts rengöring att köpa, bör INTE använda något annat. Den skiten är gjord för att regöra kretskort. Kostar apa, men det kan det kanske vara värt. Om du bor i gbg kan du få låna lite av mig. (Fick en burk). För det är som sagt inte billigt.
Använde det efter jag hade hällt schampo i min digitala sat dekoder... (skiten exploderade iof när jag pluggade i den sedan, men jag riggade ONOFF och fick en ny... tilläggas ska att jag hade en 1/2 liter schampo på den... så det va svårt som fän att få rent.) Lagde sig schampo under ett chip.... och BOOOOM!! Lite cool va det iaf.)
Det ska nog funka bättre för dig.
2 Guest(s)