December 20, 2007
Hejsan Robert heter jag.. Jo det är så att igår så pratade jag med min gudfar som fixad een dator till mig genom komplett.se.. Så jag ändrade lite saker som t,ex Proceccorn från en 2.33 till 3.0Ghz intel core 2 duo.. Och ändrade RAm från 2 till 4 gb.. Ändrade dessutom från 8800GT till 8800GTX XT.
Men idag kom jag på att jag ej bytte ut moderkortet och är skiträdd att komponenterna inte kommer fungera i samband med t.ex grafikkortet..
Det moderkortet som redan var frövalt var: MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 - Information finns här: http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;CKS=PCW
Kommer det moderkortet kunna jobba med de komponenter jag nämnde? Eller behövs det mer information.. Jag är inte så duktig när det gäller allt inom datorbygge men jag vet vad som är bra (eller aa ni förstår)..
Det jag fruktar är att t.ex grafikkortet(som är ganska stort), inte kommer få plats p.g.a eftersom det verkar som det bara finns 1 PCI-e slot.. Men, det måste ju få plats endå eftersom den kommer täcka över något 'oviktigt?' ..
Tack på förhand, jag behöver verkligen råd och hoppas på att det kommer att funka, Eftersom datorn redan är beställd!!
- Robert.
PS: Kontakta gärna mig på MSN för snabba svar om ni skulle ha det.
[email]Robban_b4p@hotmail.com[/email]
January 7, 2006
Det är inga problem alls, så länge du inte bytt typen av minne i beställningen. Det är ddr2 du ska ha till den datorn, hastigheten på minnena ska vara minst PC5300 (rekommenderar att du köper PC6400, det kostar ju nästan ingenting extra).
Men jag skulle hellre köpa 8800GT än GTX, GTX är inte så mycket bättre men kostar dubbelt så mycket.
January 7, 2006
Nosferatu wrote: funka kommer det ju att göra, men ta hellre ett gigabyte ds3 eller ds4 även asus korten e bra. 8800gtx är onödigt idag. ta hellre nya 8800gts med 512mb eller 8800gt
btw välkommen till nh 🙂
Får hålla med om moderkortet, Gigabytes moderkort är väldigt trevliga 🙂
December 20, 2007
Tack för snabbt svar.
GT'n var slut ( skulle ta den annars )
Men jag vill bara ha GTX'en.. så e det bara..
Om du pratar RAM minne så valde jag:
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's
funkar det?
EDIT: Som sagt! Datorn är redan BESTÄLLD :S
Därför frågar jag er om jag var helt korkad
December 20, 2007
okej, det låter trevligt..
Tack så mycket för eran hjälp! Finns det någon som vill säga något extra så snälla, gör det!
Nu kan jag sova gott i natt, så man slipper tänka på vilken idiot man var.. hehe..
Allt som allt kostade burken ca 13 000 .. Men liksom, jag får den GRATIS av min gudfar uppe i sthlm..
Så jag tänkte lika bra att välja lite smått & gott ..
. Eftersom ni har varit så snabba här och detta verkar som ett trevligt forum så kommer jag fortsätta titta runt lite grann, kanske i spelhörnan eller på utkik efter de senaste grafikkorten.
- Robert.
edit: OM gt kortet hade funnits i lager hade jag endå valt gtx'en.. Jag tar gärna det där '' lilla LILLA extra '' .. Eftersom det är gratis , varför snåla? =o trots det så är jag dålig på att ta, ta och TA från folk , men han insisterade och sa : '' klart du ska ha det bästa '' .. Så jag förmodade att gtx'en var det bästa.. Mwuhe
January 7, 2006
Robbanb4p wrote: edit: OM gt kortet hade funnits i lager hade jag endå valt gtx'en.. Jag tar gärna det där '' lilla LILLA extra '' .. Eftersom det är gratis , varför snåla? =o trots det så är jag dålig på att ta, ta och TA från folk , men han insisterade och sa : '' klart du ska ha det bästa '' .. Så jag förmodade att gtx'en var det bästa.. Mwuhe
Nej, det är inte det bästa. Ultra är bättre.
December 20, 2007
ilg@dd wrote: [quote=Beamoo]Jag har precis installerat 4GB RAM i min dator som kör Vista 32-bit. Dock visar den bara 3.3 GB, vafan tänkte jag och ringde Alina Systems support.
Snubben där babblade om att man bara kunde googla och installera en patch så skulle det funka. Dock va han finlandssvensk så jag förstod inte riktigt vad han sa.Kan någon här hjälpa mig, och först och främst, är det möjligt att ett 32-bit OS visar 4GB ram?
Tack
32bitars kan inte använda sej av 4GB RAM, Nej..
Men det gör hellre ingen skada..
För att nyttja alla 4GB måste du köra 64bitars.
Tjena igen.. Eftersom min kommande dator kommer vara 32 bitars vista så kommerj ag inte heller kunna användam ig av 4 gb RAM? wtf.. men vad kommer hända då? eller alltså, kommer det gå segare eller vad?
1 Guest(s)