July 5, 2002
Hej, har precis köpt ett gf4 ti4200 kort, antar att det som allt annat ska krånga ibörjan men.. jag har inte lyckas åtgärda det än! o jag börjar bli rejält less.
Det som händer är att jag i 90% av försöken får upp en bluescreen i 3dmarks 2001se när dragothic - 2 testet drar igång eller avslutas.. det står typ Page load fault och nv4_disp.dll fel.. står även prova byta grafikkort! men det vill jag ju inte!
Sen så låser det sig ofta i CS också, men inga andra spel.
Jag har installerat nyaste Via drivers utan resultat + att jag testat både de detonator som följer med kortet och de nyaste.
Ska jag klocka ner hastigheten på kortet från 250/500 som är standard? blir det stabilare då så gör jag det gärna.
Tacksam för hjälp
Henrik
October 10, 2001
On 2002-07-11 18:57, Edhunter wrote:
om du har klockat det så går det ju inte att byta=/
Vad får dej att tro det? Klart att det går att byta om det är defekt, och hur skulle butiken i fråga kunna veta att kortet varit klockat? Det är omöjligt att veta om det inte sitter en flashkrets på kortet som loggat klockfrekvenserna... och det gör det ju inte!! 😀 Men hur som helst skulle jag tro att det som "spökar" för Släggan är någon eller några drivrutiner. Testa dej fram genom att byta drivrutiner på både grafikkort och moderkortet, det kan vara lösningen. VIA´s chipsetkretsar och Nvidia baserade grafikkort KAN det vara lite problem med, men det brukar lösa sej med rätt drivrutiner som sagt. Lycka till!
1 Guest(s)