HJÄLP!!! CP fel....|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
HJÄLP!!! CP fel....
Wedge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 368
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 14, 2001 - 10:40 am
sp_Permalink sp_Print

Hej alla hjälpsamma.

Har haft lite problem med mitt GF2 pro 64 Mb ddr.

När jag lekte lite med överklockningen så börjande Anarchy Online (grafikkrävande) bilda trekanter med solidfärg mellan typ träd i skogarna osv (dvs i spelet) såg helt CP ut... Liksom drog ihop träd med massa trekanter (olika långa korta osv) dessa va i liknande färger som omgvningen. Klockade ner kortet, gjorde ingen skillnad, men efter att det hade svalnat lite verkarde det ganska ok igen. Dock har jag märkt att CS nu har fått lite Cpiga färger på väggana, typ gult och rosa aktigt... i ganska markerade partier, problemen i AO med trianglarna är borta.... men CS verkar ha problem som sagt. Kortet kör i standard nu. Kan detta vara bestående mén av överklockningen eller? ?? Det är långt ifrån störande men men... Fps i CS är fortfarande 99 hela tiden i bra upplösning. Men jag tycker att den uppdaterar lite skumt ibland, dvs skärmen delar sig typ horisontellt i någon milli sec och över/under del verkar vara förskkjutet lite (bara när man vänder sig och kanske i 1/10 sel) men det är tillräckligt för att det ska märkas. Så har det iof varit hela tiden, dvs från det att jag plockade ihop datorn ca 1 mån sedan. Kanske e normalt... men tyckte inte att det va så på den gamla.

Jaja, Kör en Blue Orb på 7 V nu, håller sig ok sval med resterande fläktarnas hjälp. (Låter ju som fän annars)...

Peace on earth.... hehe ya, right!

Sly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 397
62312
September 14, 2001 - 11:25 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har märkt att mitt kort: Point of view GF2 64 PRO också har en form av trianglar i spel!! Jag trodde först det var en bugg i Operation Flashpoint som visade en form av triangelmönster över skärmen. Det syns bättre när det är mörka färger. Tänk om det är fel på kortet. Jag har bara klockat lite grann, men när det hängde sig för ofta kör jag nu i standardläge.

Men kan ett kort verkligen ge såna grafikfel?? Nån som fattar vad vi menar? smile

Wedge
Kommer du hit ofta?
Medlem
62343
September 14, 2001 - 12:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Ser ut som om där två texturer går ihop så dras det liksom ut som en lång triangel till en annan texturkant på skärmen.

Jag fick bara mina fel där det va mycket brytningar, t ex i skogen eller motsvarande, typ bergsmasiv osv..

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
62547
September 14, 2001 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Det där problemet du får när du vänder dig om, alltså att skärmen delas horisontelt eller något sånt, brukar fixxas genom att aktivera V-synk (eller vertkal synk).

Det andra problemet vet jag inte säkert vad det kan vara. Men för mig låter det som om ni inte har aktiverat "MultiTexture" det måste man aktivera för att Opengl spel ska synas bra o utan buggar.

sen kanske det hjälper om ni instalerar detonator4 20.81 har hört att det hjälpt en massa folk med sinna graffebuggar.

Wedge
Kommer du hit ofta?
Medlem
64475
September 17, 2001 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

Tackar ödmjukast.

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
64743
September 17, 2001 - 6:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Vadå? fixxade det sig?

säg till om du fixar det, och hur. Då kan jag lära mig nått inför mitt kommande gf2 gts pro 64 mb ddr.....

Wedge
Kommer du hit ofta?
Medlem
65020
September 18, 2001 - 10:50 am
sp_Permalink sp_Print

Nix, färgerna har inte fixat sig... Har inte hunnit testa V-sync,en. Men det stämmer säkert....

Detta med trianglarna é fortfarande ett mysterium.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 307
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL