July 1, 2005
Jag köpte ett nytt grafikkort för ett tag sen, det funkar bra ute i windows men när det gäller CS så droppar min fps.. Jag formaterade igår, installerade alla nya drivrutiner så funkade det bra ett tag hade 100 fps konstant, men efter tag så börja den sjunka igen. Jag har läst många fps guider hjälper ej.. Har också provat installera om CS men samma problem uppstår, en stund har jag 100 fps konstant efter typ 1 timma när jag har stäng av CS sätter på det igen så börjar fpsen dropa.. Först trodde jag att det var för varmt inne i datorn så jag köpte en ny CPU fläkt och chassi fläkt.. nu har jag 3 chassifläkt och en ny CPU fläkt åså modekorts fläkt.. Jag har installerat allt jag ska direct x 9.. alla nya drivrutiner modekortet och grafikkortet. har porvat med v-synk off och on.. jag har skrivit -freq 100 i cs.. scannat datorn adware spybot norton p massa andra antivirusprogram.. jag har rätta inställnigar på BIOS. Men igår så provade jag ta ut 512 ddr minnet och körde med orginal minnet som jag fick när jag köpte uppgraderingspaketet, vips så fick jag 100 fps.. efter 1 timma så startar jag CS då börjar min FPS droppa igen.. Jag sätter tillbaks 512 ddr minnet, vips så får jag 100 FPS igen, men eftet en stund så börjar den sjunka igen.. Om jag installerar om samma drivrutiner så får jag 100 fps men efter en stund börjar den sjunka. Vet inte vad det är för fel. kan det vara att min modekort inte klarar av nya kortet? eller har jag för slö dator? Eller är det fel på grafikkortet. Värmen har jag kollat upp det e ingen problem med det.
System: Modekort KD7A, AMD Athlon +2500 Xp, 768 ddr, xfx 6600 gt
February 14, 2004
1 Guest(s)