September 15, 2001
Vet inte vad som har gått snett, men när jag köpte en ny burk, o flyttade över allt till den, startar inte datorn längre..
Det är ett Asus-kt133a moderkort jag kör med, o det som hördes när jag slog igång den var att den pep, ungefär som Abit moderkort låter när processorn är överhettad.. dvs tjut-paus-tjus-paus i oändlighet, som ett larm ungefär.. Jag stängde av datorn direkt, efter 2 sekunder för jag antog att något var fel, o jag kände att det lukta lite bränt.. Självklart antog jag att det var processorn som gått åt h*****e, men det var det inte.. Den var knappt ljummen, o när jag skruva bort prollefläkten såg jag att den såg helt normal ut.. Vad kan det vara då..? har testat att ta ur o sätta i allt, alla sladdar, nollställt biosbatteriet m.m... Även kollat att sladdarna för IDE-led, power o grejer sitter i..
Nu när jag försöker starta datorn snurrar bara fläktarna till o stannar direkt o datorn dör.. det är inget mer än fläktarna som rör sig.. dioden på moderkortet lyser grönt, för att den har ström åtminstone..
Hjälp! Vad är fel!?
September 15, 2001
jag har testat att plocka ut hela moderkortet, o startat det med bara processorn, grafikkort o ett ramminne i, men det gör ingen skillnad.. ifall det blev en kortslutning nånstans.. jag testade o ta bort processorn helt o hållet, o då blev det bara exakt samma sak..
nån som vet om det är moderkortet eller processorn som pajat..? vad tror ni?
2 Guest(s)