November 27, 2001
Jag har gett mig på att bygga min första dator. En P4 1.5hz med rdram men jag får inte igång den när jag satt ihop den efter konstens alla regler. Jag kommer ut i cmosen där har datorn hittat alla komponenter,men om jag inte trycker på "esc" så säger burken till mig "DRIVE NOT READY, SYSTEM HALTED" plzzz svara gärna på det här, även om det är en dum fråga i era ögon. JAG HAR KÖRT FAST.
Tack på förhand
April 10, 2001
I/O eroor, betyder vl om jag inte mins fel input /output ,, har för mig att det inte finns en giltig kommandotolk att läsa då.
Kolla med ytterliggare en uppsättning startdisketter.. kolla på http://www.bootdisk.com
Har du väl en fungerande startdisket är det lättare att gå vidare.
August 13, 2001
kolla att alla kablar sitter i ordentligt.. och rätt!!!
Diskettstations kabeln går ibland att vända åt fel håll ( har provat:-)
Kolla hos en polare så att inte hårddisken är keff (borde den inte vara men för att utesluta problemet)
Sen kan man ställa in i bios om man vill att datorn ska hitta disken själv varje gång eller om man vill ställa in det hela själv.
Du kan ju prova att ställa in det själv om du har lite koll.
hoppas det hjälper....:razz:
December 18, 2001
On 2001-12-18 12:29, dexxaster wrote:
Jag har gett mig på att bygga min första dator. En P4 1.5hz med rdram men jag får inte igång den när jag satt ihop den efter konstens alla regler. Jag kommer ut i cmosen där har datorn hittat alla komponenter,men om jag inte trycker på "esc" så säger burken till mig "DRIVE NOT READY, SYSTEM HALTED" plzzz svara gärna på det här, även om det är en dum fråga i era ögon. JAG HAR KÖRT FAST.Tack på förhand
En fråga, har du löst problemet eller kvarstår det?
2 Guest(s)