August 5, 2003
Är det nån som har en newcastle s939 att låna ut en timme eller två? Jag har precis plockat ihop mitt nya s939 system. Och jag misstänker att bioset på mitt moderkort är för gammalt så det stödjer inte min nya San diego processor 👿 . Men med en gammal prolle så kan jag flasha till ett nytt bios som stödjer den.
Om det är någon som har ett annat förslag på hur man kan flasha utan att byta prolle vore det mycket uppskattat 😀
December 5, 2001
Datorn ska ju starta ändå. Skillnaden mellan ett nytt och gammalt bios är ju bara att det gamla inte utnyttjar processorns fulla potential. Det brukar ju stå "unknown cpu" eller nåt sånt när man startar upp.
Mitt moderkort hade ett bios från februari i år. Men San Diego kom ju som bekant senare än så.
August 5, 2003
Det klarade inte två minnes stickor, så när jag tog ur den ena så funkade det. Men efter många problem så flashade jag till det nya bioset. Och nu starar den med 2st minnen men det går inte att komma in i Windows. Efter boot så blir det bara svart och markören blinkar i vänstra hörnet.
August 5, 2003
Ja nu är det trasigt i alla fall!
Min floppy pajade under flashning Och det går inte att hotflasha för bioset ÄR fastlött. Jag har provat med MSI´s recovery men det funkar inte. Jag är grymt trött på strulande moderkort nu så om nån kommer på en fungerande lösning så vore jag evigt tacksam!
2 Guest(s)