August 19, 2001
Får hem en låda med en massa delar.. AMD 1200 o ASUS A7M266 osv..
Bygger ihop. när jag ska starta så piper datorn i ett i ett... Ser i manualen att det ska vara minnet som inte är isatt osv.. testar o flytta o meka.. inget. testar polarens minne som parallellbygger en likadan hemma hos mig.. nada.. ''
tar ur strömmen till cdrom o floppy,... samma igen. testar annat grafikkort.. inget nytt...
har testat att jumpra kortet manuellt.. men inte.. piper bara o visar nada bild... nada..
Vad göra??? hjälp mig mina vänner.. snälla!!
Dave
August 16, 2001
Hej !
Vanligtvis när dessa pipkoder uppträder är det det "vanliga" minnet som är trasigt, inte isatt eller så.
Men kolla även grafikkortet, då vissa moderkort känner av grafikkortets minne. Är det inte isatt eller trasigt kan du också få dessa härliga pipkoder.
Om du får en kort pipkod, maskinen startar först upp, men ingen bild. Den jobbar inte från HD. Prova att byta processor.
Hoppas du får igång den....
Mvh
August 19, 2001
August 16, 2001
August 19, 2001
August 16, 2001
August 8, 2001
Det verkar som om du har testat det man kan, pip koden kan vara.
Moderkort
Procressor
Minnen
Grafikkort
Är ganska hundra på att kortet inte piper på andra fel (om inte detta kort är spec.)
Satte just ihop dator på samma kort... men då utan problem. Försök få reda på vad pip-koden säger.
Prova att köra datorn utan någonting. Dvs bara MK, proc, GK, minne. Testa sedan att byta delarna efter hand (eftersom du har testat minne & grafikkort så är det ju inte så mycket kvar att välja på.
Ta Processorn och tryck i den i din polares dator. Sedan vet du ju vad det är... Byt den del som inte funkar.
Simma lugnt
August 8, 2001
Det verkar som om du har testat det man kan, pip koden kan vara.
Moderkort
Procressor
Minnen
Grafikkort
Är ganska hundra på att kortet inte piper på andra fel (om inte detta kort är spec.)
Satte just ihop dator på samma kort... men då utan problem. Försök få reda på vad pip-koden säger.
Prova att köra datorn utan någonting. Dvs bara MK, proc, GK, minne. Testa sedan att byta delarna efter hand (eftersom du har testat minne & grafikkort så är det ju inte så mycket kvar att välja på.
Ta Processorn och tryck i den i din polares dator. Sedan vet du ju vad det är... Byt den del som inte funkar.
Simma lugnt
August 19, 2001
August 16, 2001
Jepp !
Prova att ta ur alla delar och starta, precis som Wedge sa.
Att det som enligt moderkortet manual bara ska vara minnet det är fel på, stämmer inte riktigt. Bl.a så har ju grafikkortet ett minneskrets, som då vissa moderkort känner av.
Men nu har du ju testat detta, så jag tror att det du måste prova härnäst är prollen.
Mvh
August 19, 2001
August 16, 2001
May 28, 2001
February 10, 2001
Detta kanske låter lite konstigt...
Men min polare hade ungefär samma problem...
Det var diskettenheter som inte var inkopplad.. å vi fattade ju inget först.. liksom en dator ska ju starta ändå utan den inkopplad ... men icke..
men testa ta ur allt som ljudkort, nätverkskort, cd roms brännare dvd å allt va de heter .. men sätt i diskettenheten ..
Om nu detta inte funkar så Hmm .. testa med att byta processorn .. om inte det går då ... så ta alla dina polares data komponenter å prova med idtt moderkort !
Lycka till ... (hatar när sånt händer)
1 Guest(s)