June 16, 2004
Tja, har ett grymt störande problem. Mitt surround ljud fungerar inte! Det är bara 2.1 ljud! Det har fungerat tidigare men efter jag installera ny drivrutin så försvann 5.1 ljudet !
Jag har suttit i en timma nu och försökt få igång det men det vägrar ! Måste vara någon inställning nånstans som gör att det inte fungerar?
Jag kan t ex köra ett ljud test och då kan jag höra alla högtalare!
Jag har ett Soundblaster Live! 24-bit som är integrerat i mitt moderkort som är ett MSI K8N SLI PLATINUM(kan vara DIAMOND, är lite osäker)
Hoppas någon kan hjälpa mig ! skulle va grym sjysst !!!
tack på förhand!
June 16, 2004
Alla sladdar är inkopplade och dom sitter på rätt plats!
På avancerat så står det 5.1 Surround-högtalare
På Speaker Settings(program som följer med creative ljudkort typ) så finns det en ikryssningsruta som det står "Synchronize with Control Panel" och det än ikryssad...så alltså måste det vara något i kontrollpanelen som hindrar mig för att få 5.1?
November 22, 2001
Strangeworld wrote: okej, vart kan man hitta creative diagnostics ?? :/ har letat men hittar inget :S
brukar väl ligga i startmenyn -> alla program -> creative -> sb audigy 2 -> creative diagnostics (om du nu hade ett sb audigy 2 kort, men jag förmodar det är lika för många andra också av creative)
1 Guest(s)