June 16, 2004
tack så mycket... jag kan inte kommain i bios för det står att jag ska trycka Shift + F10 men mina F(alltså F1 till F12) är konstiga så jag vet itne hur jag ska göra... t ex om man ska trycka Alt + F4 så händer inget så för att stänga av ett fönster så, så måste jag trycka Alt + F6..men det är ett annat problem....men ska försöka komma in i bios och fixa det där...återkommer
June 9, 2004
Först vill jag veta om du var tvungen att installera en sata drivrutin manuellt? För jag har installerat windows på min sata disk ustan att göra det säkert 10 ggr, bara så jag vet till nästa ggn någon frågar. Jag antog att det bör vara samma oavsett mobo tillverkare sålänge det är ich5. Iofs har jag ich5r men satan skall väl vara exakt samma i dem eller?
edit, såg fel, har din sata disk samma bokstav som din rom enhet hade innan?
Kom på nu att det kanske beror på om man har xp med sp1 streamlinat eller inte på installationsskivan.
June 16, 2004
inte för va taskig men du förklarade ganska dåligt tyckte jag 🙂 men jag fattar nog vad du menar!
men iaf så funkade min cd/dvd rom helt perfekt förut men sen när jag skulle in i bios så trodde jag att man skulle trycka Shift + F10 men då kommer man in typ i bios fast man får välja first drive o sånt där... men jag tröck bara på enter för att få bort den och sen kom det fram nån konstig laddnings sak typ... så jag tröck Esc och kom till windows och då var den borta ! men alltså jag hittar den ju överallt typ, i bios o lite varstans på datorn men kan INTE komma in på den eller stoppa in en skiva... 🙁
snälla hjälp !!
June 16, 2004
nej 🙁
men under fliken DVD-/CD-ROM-enheter i Enhetshanteraren så finns det en spelare som heter "Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device" men den jag har heter Samsung Spin... men jag tror det kan vara den som skapas när man har Daemon Tools!
nu har jag fått igång hårddisken iaf, så nu håller jag på att lägga över alla filer som jag ska spara till den sen ska jag formatera den här disken för jag har så mycket skit på den! och efter det kanske den finns där... men skulle inte tro det 🙁
1 Guest(s)