November 5, 2005
Sitter på ett AG8-3rd Eye och vill upgradera min bios eftersom den är typ 4år gamal..
Har ingen floppy och undrar om det går att upgradera genom CD-skiva eller i windows?
Laddade hem bios:n till mitt modekort och så stod det en liten manual om man nu har floppy.
Enda jag inte förstår är att om man clearar CMOS:n borde inte orginal biosen komma tillbaka då eller sitter den nya kvar?
1. How to upgrade BIOS:
a. Boot into MS-DOS or "Safe mode and command prompt" if you are using
Windows95/98
b. Run "ag824.EXE" to extract all files.
c. Run "runme.bat"
*** Please notice that we suggest you flashing the bios with switches
"/py /sn /cd /cp /cc /cks /R" or by "runme.bat".
d. For more detail, please visit:
2.After BIOS updated, pull off the power cord and then clear the CMOS data
via jumper before restarting system please.
December 16, 2003
"clearar CMOS:n borde inte orginal biosen komma tillbaka då eller sitter den nya kvar?"
När du clearar CMOS får du tillbaka default-
inställningarna i bios. Inte tillbaka ditt gamla bios.
På senare tid så brukar det finnas program att
uppdatera bios från Win. Kolla på asus (?)
hemsida. Dock är det att rekommendera att göra det från dos. Mindre risk att det skiter sig...
December 31, 2001
Eftersom du har abit så kommer flashmenu fungera.
http://www.abit-usa.com/downlo.....shmenu.php
Du behöver inte någon floppy eller något annat trassel utan bara att installera programmet och den nya bios versionen så kommer det sköta sig utmärkt har själv uppgraderat/nedgraderat bios på detta sätt på detta moderkort jag har nu och mitt tidigare abit moderkort och har gjort det ett 20 tal gånger utan några somhelst problem så rekomderar dig start till detta om du vill slippa allt pilla med disketter.
November 5, 2005
Death On Wings wrote: Eftersom du har abit så kommer flashmenu fungera.
http://www.abit-usa.com/downlo.....shmenu.phpDu behöver inte någon floppy eller något annat trassel utan bara att installera programmet och den nya bios versionen så kommer det sköta sig utmärkt har själv uppgraderat/nedgraderat bios på detta sätt på detta moderkort jag har nu och mitt tidigare abit moderkort och har gjort det ett 20 tal gånger utan några somhelst problem så rekomderar dig start till detta om du vill slippa allt pilla med disketter.
När jag kör dendär liveupdate grejjen står det såhär.
"This file does not support BIOS lock function!" Det kommer upp när den laddat hem senaste biosen och ska börja upgradera. Testa äldre versioner men blir samma skit... Försökte hitta nått i manualen men gjorde inte det :/
December 31, 2001
kanske du hittar något här ?
finns ett abit forum 😛
November 5, 2005
Death On Wings wrote: kanske du hittar något här ?
finns ett abit forum 😛
Jaaa där hitta jag hur man skulle göra
MEN... =)
jag gjorde en boot able cd så starta jag så den starta upp i bios.
Sen körde jag flashningsfilen och då när den skulle börja stod det
"Insufficent Memory !!! "
fattar nada 🙁
nån som vet?
1 Guest(s)