June 18, 2002
Hej alla, Jag har en compaq med 512 i rdram altså rambus minne ( snabbare ) jag vill uppgradera till ca 1 Gb typ. men det finns bara 2 minnesbanker på mitt moderkort och på alla bilder osv info om datorn osv så står det att det är 3 ( skumt ) det är synd. Behövs minne jag andvänder 170Mb i bara windows xp om jag inte kör något. och har växlingsfil på 2.1Gb så hjälp mig har dubla seagate 120 med raid 0 på.
December 29, 2001
Med märkes datorer är det tyvärr ofta så att man måste ha speciella minnen. Jag tror du måste gå till din återförsäljare och be dem att uppgradera. Det kostar nog en hel del. Tyvärr är det så med märkes datorer. Det finns vissa som tillåter att man kan sätta in vad man vill, men då är bioset låst och man kan inte överklocka elle ändra inställningar.
Gillar inte märkes datorer, har en själv, 🙁
December 2, 2001
On 2002-06-21 22:26, Robman_87 wrote:
Med märkes datorer är det tyvärr ofta så att man måste ha speciella minnen. Jag tror du måste gå till din återförsäljare och be dem att uppgradera. Det kostar nog en hel del. Tyvärr är det så med märkes datorer. Det finns vissa som tillåter att man kan sätta in vad man vill, men då är bioset låst och man kan inte överklocka elle ändra inställningar.Gillar inte märkes datorer, har en själv, 🙁
Dom flästa märkesdatorer burkar man kunna stoppa va man vill i, va jag vet så är det bara IBM som larvar sig med att man inte ska kunna ha vad som hälst...
Vill du överklocka burkar det fungera med att flasha upp bios med moderkorts tillvärkarens flash så får man alltid massa roliga funktioner. Funktioner som många av dom stora tillvärkarna tagit bort för att inte ammatörer ska gå och hålla på med sånt.
För dig så tror jag inte att det ska vara några probelm att uppgradera dig till 1024mb minne. Dom du har e det bara att sälja och så köper du 2st nya 512mb och pluggar in Och att du skulle ha 3 slots tror jag inte eftersom du skulle ändå aldrig kunna använda den eftersom rambus bugger på att 2 minnen sammarbetar så du måste ha 2, 4, 6, 8 st minnen med rambus.
Gillar inte häller märkesdatorer men när man har det får man fan ta och göra det bästa utav sitoutionen. har haft 3st själv innan den här --->
MSI K7D Master (MS-6501) <> 2*AMD Athlon MP 2000+ <> 768Mb DDR Pc2100 <> WD 120Gb 8mb SE + Maxtor 80Gb ATA 133 <> ASUS GeForce 4 Ti4400 <> HP Cd-Writer 9700k 16/10/40 <> WinXP SwE <> 2st GlobalWin TAK68 (låter som fan) <>
[ Detta Inlägg ändrades av: YemanCool den 2002-06-22 09:36 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: YemanCool den 2002-06-22 09:39 ]
2 Guest(s)