August 4, 2002
Ska uppgradera min burk och har råkat sätta mig själv i en olustig situation.
Köpte för några veckor sedan ett Radeon X850XT PE till mitt AGP baserade moderkort och har såhär i efterhand insett att hela min burk behöver renoveras då nätagget sackar efter och prollen flaskhalsar graffekortet osv.
Problemet är ju då att jag sitter på ett sprillans AGP kort och ej har möjlighet att byta det mot ett PCI-E kort osv (inga tips i denna tråden får rekomendera att jag skaffar ett PCI-E kort).
Då undrar jag om följande kommer att funka enligt er:
prolle: AMD 64 3800+
Mobo: EPoX EP-9NDA3+,nForce3 Ultra,Socket-939 ATX,S-ATA,GbLAN,Firewire,DDR, AGP8X länk: https://www.komplett.se/k/ki.a.....sku=303412 (enda AGP baserade mobot jag hittade som verkade värt besväret på komplett, men kolla ni med)
Minnen: Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200C2 DIMMs
Graffe: Radeon X850XT PE
Nätagg: Tagan PSU ATX 580W Easycon, TG580-U15, Cable install, 20/24pin
Det jag undrar är om moderkortet kommer göra att mina övriga komponenter blir lidande tror ni? Är detta totalt waste of cash med tanke på mobot? Eller kan jag göra dett ainköp utan allt för mycket ångest? Hade ni ändrat på något?
Tack så mycket å förhand!
February 12, 2003
jox wrote: Kan juh fimpa diskutionen om asrock moderkort vilka håller en så frukansvärt kass kvalite så det finns inte. Har aldrig vart med om maken om kort som vill pajja eller är trasiga direkt när de kommer till oss..
ASRock är ju klockrent, just det moderkortet skulle jag säga är det bästa under 1000 spänn. Dessutom har man som köpare ett års garanti, om det skulle råka vara trasigt.
April 13, 2004
Mean Machine wrote: [quote=jox]Kan juh fimpa diskutionen om asrock moderkort vilka håller en så frukansvärt kass kvalite så det finns inte. Har aldrig vart med om maken om kort som vill pajja eller är trasiga direkt när de kommer till oss..
ASRock är ju klockrent, just det moderkortet skulle jag säga är det bästa under 1000 spänn. Dessutom har man som köpare ett års garanti, om det skulle råka vara trasigt.
Håller med, men har man inte två år om man kan påvisa att felet var ursprungligt, vid köpet alltså 😕 😛
June 7, 2004
Jalle64 wrote: [quote=Mean Machine][quote=jox]Kan juh fimpa diskutionen om asrock moderkort vilka håller en så frukansvärt kass kvalite så det finns inte. Har aldrig vart med om maken om kort som vill pajja eller är trasiga direkt när de kommer till oss..
Håller med, men har man inte två år om man kan påvisa att felet var ursprungligt, vid köpet alltså 😕 😛
Det stämmer.
2 Guest(s)