August 25, 2002
När jag installerade min nya Amd Ahtlon Xp 1800 för några dagars sen så måste jag ha gjort nåt fel, för när jag kollade hur "system" i kontrollpanelen så står det att den bara har en hastighet på 1,15 Ghz. antingen så har jag fått fel processor från början eller så kanske man måste konfigurera med BIOS på nåt sett som jag inte vet om. Jag hoppas att nån kan hjälpa mig så snart som möjligt. Tack på förhand
////Martin
August 25, 2002
Testade att göra som ni sa med då uppstod ett nytt allvarligare problem:
när jag startar datorn så står det på blidskärmen "No signal input or cable disconnected" så nu får jag inte igång datorn alls. Vad ska jag köra? Hur ska jag komma åt BIOS om jag inte kan starta datorn?
///Martin
July 9, 2002
zOOmSwe wrote: ändrade FSB till 133 men dog datorn efter några minuter. kan kylflänsen sitta fel eller kan det va något annat?
Du andvänder väl kylpasta Artic Silver eller liknande ? Du andvänder väl inte den medsatta geggan på kylflänsen ?
Bytte ut den dära geggan på en polares dator mot Artic SIlver och vips det funkade kanon. Innan dess kunde han inte heller köra mer än 100 Mhz.
June 29, 2002
zOOmSwe wrote: Testade att göra som ni sa med då uppstod ett nytt allvarligare problem:
när jag startar datorn så står det på blidskärmen "No signal input or cable disconnected" så nu får jag inte igång datorn alls. Vad ska jag köra? Hur ska jag komma åt BIOS om jag inte kan starta datorn?///Martin
No signal input or cable disconnected <- kolla du så bildskärmskabeln satt i
2 Guest(s)