March 10, 2003
Offlinelaptop disk från en laptop? Kanske något typ av speciallösning för laptopen den satt i. Svårt att se på din bild som är otydlig.
Men utförandet på den lilla disken ser inte ut som en normal 2,5" disk, något i formen får mig att tro att det något special.
Vad är det för disk? Funderade på om det var en SAS, men inte för mig de ser ut riktigt så.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
October 14, 2010
OfflineHej igen! Istället för att skriva en ny tråd kör jag här igen. Har kommit över en hårddisk på 640GB som kommer från en laptop.
Bild:
[Image Can Not Be Found]
Där är en kontakt med som ni ser med en massa pinnar i plus att där är en till kontakt som går rakt in i hårddisken. Tror ni denna kan funka med en vanlig SATA kontakt?
Här är en bild från webben. Samma hårddisk fast utan denna kabel som jag har. Där är dock samma uttag på den nere till höger som jag har på denna.
Tror ni det kan funka? :p
March 10, 2003
OfflineMånga laptop diskar har en typ av adapter på sig, kolla så detta inte är fallet. Om inte kan det bli klurigt då det oftast är speciallösningar som bara är på en viss modell av laptop i en serie.
Stiften nere till höger är inte Data stift. Det är diagnos och konfig pinnar. Likt på gamla ide diskarnas tid.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
October 14, 2010
OfflineCtrl;1277928 wrote: Många laptop diskar har en typ av adapter på sig, kolla så detta inte är fallet. Om inte kan det bli klurigt då det oftast är speciallösningar som bara är på en viss modell av laptop i en serie.
Stiften nere till höger är inte Data stift. Det är diagnos och konfig pinnar. Likt på gamla ide diskarnas tid.
Jajamen det hade den. Jag tog tag i adaptern och drog till! Vips så var den av och där var de kontakterna man ska använda.
Men den förra hårddisken den i första inlägget hade nog ingen sådan så den är nog inget man kan använda.
1 Guest(s)

Log In