December 30, 2006
Hej jag har funderat på att bygga en dator pga att min nuvarande dator inte klarar av vissa spel. Jag är inte direkt proffs på data och skulle därför behöva hjälp om vilka delar jag ska välja. De delar som jag behöver är: PROCESSOR, GRAFIKKORT, MODERKORT, NÄTAGGREGAT och ett CHASSI som är tillrekligt stort och välkylt för alla delar. Datorn ska klara av spel som t ex CS och WOW. Tacksam för svar.
February 12, 2003
http://www.komplett.se/k/shopl.....8EE2747866
Jag ser inget behov för någonting dyrare.
May 23, 2006
X1900GT är ett mycket bra kort för de pengarna. Men som vanligt med ATI-kort så kan man behöva byta kylningen, om man inte vill bli skållad och hörselskadad. P4D är ingen vidare processor. Satsa på en Core 2 Duo istället. Den billigaste, E6300 på 1,86GHz, spöar en 945 med hästlängder.
Om du vill lägga mer på grafiken så är nästa steg et X1950XT för ca 2200. Det känns dock inte värt att lägga 900kr mer för den lilla prestandaökningen. X1900GT har redan ganska bra prestanda.
February 12, 2003
Coolermaster gör riktigt fräscha chassin, likaså Silverstone.
Vad du än gör, håll dig borta från Thermatake, Q-tec, Apevia, Raidmax och liknande malaria-chassin. Risken för skärsår är alldeles för stor, och det skulle inte förvåna mig om AIDS ursprungligen kom från såna chassin.
January 22, 2006
En lite varning för det där chassit! Har själv ett sådant och det där chassit har bara 3st HDD fack... Kanske kan vara en anledning till att inte välja det?
Blev ganska missnöjd själv faktiskt då jag inte hade kollat upp det sj och fick se bara 3st HDD fack, visst det går att montera såna där hållare i 5.25" platserna men det kostar ju det oxå!
Kan inte fatta vad dom tänkte med när dom gjorde chassit... 3*HDD fack och 5*ROM fack....
1 Guest(s)