September 5, 2001
Hej Hej
Har precis köpt en Mac Mini i syfte att försöka få till en lite billigare lösning än att köpa en iMac. Kopplade upp den till min Benq 24" skärm med TN panel. Visste att det inte skulle bli någon Apple certified experience när jag gjorde detta val, men att det skulle bli såhär dassigt det hade jag inte riktigt räknat med.
Så nu är jag på jakt efter en 27" skärm med lite mer Mac känsla över det hela. Har därför sneglat lite på Apples cinema dispalys som säkert är bra men svinigt dyra och därför inte ett alternativ. Utgångspunkten antar jag får vara en skärm med någon sorts IPS panel? Det jag funderar över, det är ju inte många som har den här glansiga plasma tv liknande finishen på skärmen som Apple har. Men hur mycket spelar den delen in i hela känslan? Hade gärna valt bort just själva glaskänslan då det finns mycket källor för reflexer i skärmen - men jag vill ju som sagt ha en Apple känsla på det hela.
Värt att nämna är att jag inte är någon grafiker eller liknande, att det inte är exakt rätt färgåtergivning eller vad man nu mäter skärmar i spelar ingen större roll för mig.
Hade jag fått välja hade jag gärna tagit en skärm där både själva foten på skärmen kan vara ikopplad samtidigt som man kan skruva upp ett vesafäste bak på skärmen. Detta är ett stort plus, dock inget absolut måste.
Har sneglat lite på
Dell 27'' S2740L IPS - Inet.se
alt
ASUS 27" VX279Q IPS MHL - Inet.se
men är som sagt osäker varför jag skulle behöva lite vägledning 🙂
1 Guest(s)