May 3, 2001
Min IBM 75GXP eller vad den kallas har försvunnit ur mitt system efter en Windows ominstallering. Det enda stället som man kan hitta den är i Enhetshanteraren men där har den ingen enhetsbetäckning. Man kan inte heller skriva i någon. Vet någon vad felet kan bero på? Det är en IBM Deskstar 75GXP 30GB tror jag.....30GB e det iaf.
Vore tacksam för svar då det ligger runt 25 gigg filmer och mp3'or på den
April 2, 2001
http://www.icrontic.com/downlo.....1/4in1429v(a).zip
Testa att ladda ner det och sedan installera, så om du har tur så hittas din hårddisk igen!!!
May 3, 2001
När jag försöker installera 4in1 så komemr det upp att det är nått fel i regsitret och att jag ska starta om datorn (registry error! please reboot computer). Jag startar om men det funkar inte ändå? Vad kan detta bero på? Min CD har även försvunnit ur systemet då jag satte i hdd'n igen (Har haft den urkopplad i några dagar)....jag drog ut hdd'n igen men CD'n e fortfarande borta =(
April 10, 2001
Kolla även att inte ev, ide kablar är skadade. att du satt enheterna i rätt ordning. har en jumper ev. lossnat från disk/cd,? sitter det som slave och master i korekt ordning.? har du ev satt ide kabeln åt fel håll i mobot.? har själv gjort dessa misstag mer än en gång.. Oroa dig dock inte för filerna på disken. dom finns där... Att köra en ominstallation kan ju vara en lösning, men jag e inte så säker.
((((( Peter )))))
(((((( ))))))
May 3, 2001
Jag har kollat allt detta...men det borde ju inte va det eftersom hdd'n slutade funka när jag ominstallerade Windows. Nu har jag ominstallerat igen och nu funkar CD spelaren. Men Hdd'n är har fortfarande ingen enhetsbetäckning....den finns i enhetshanteraren men emr än så är det inte...
Det står även vid startup att det sitter en IBM 30 giggare i datorn så sladdarna är det ju inte fel på...eller????
1 Guest(s)