December 9, 2007
Har ingen aning om var jag skulle placera den här, så flytta den gärna. Det är såhär att jag nu till i sommar ska åka till dreamhack och spela lite med några kompisar, men då behövs min dator lite nya fräscha delar, men jag är inte speciellt bra på hårdvara, så därför undrar jag om inte ni kan hjälpa mej plocka ihop följande delar:
Processor & fläkt– AMD, minst 4000+ & Fläkt som klarar det
Kylpasta till processorn?
RAM minnen – Minst 2048 mb
Grafikkort – GeForce 8600, 8800 eller 9000, minst 512 mb
Grafikkorts fläkt – Någon som passar grafikkortet
Moderkort – Ingen aning, något bättre som håller
Chassi – Om det blir pengar över, har ett standard chassi annars
Nätagg. – Som pallar grafikkortet
Mer fläktar?
edit: Priset får inte gå över 7000 kr
December 9, 2007
notwist wrote: Om du vill köpa delar som funkar ihop (men inte behöver montering eftersom du klarar det själv) finns det sidor som säljer "PC i delar" som paket, bland annat komplett.se
Problemet är att jag bara behöver vissa delar, jag behöver tex: inte några hårddiskar, nätverkskort eller DVD läsare.
December 9, 2007
December 31, 2001
Köp del för del på komplett.
Det är inte svårt att sätta ihop datorn, du kan liksom bara sätta varje del på ett sätt i stort sett så det kan inte bli fel om du inte brukar våld för att få dit sakerna.
Allt du listat finns på komplett och du kan alltid titta på vad andra köpt när dom tex inhandlat ett moderkort.
Ett annat sätt att ta reda på vad man ska köpa för moderkort och sådant är ju att kolla lite recensioner på diverser hårdvaru sidor. Google funkar alltid för att leta lite information på de moderkort du hittar på komplett.
2 Guest(s)