September 6, 2010
Sitter idag på en i5 760 med 8gb ram, ssd och ett gtx 460 @ 1920x1200
Jag hade först tänkt vänta på 7000 serien men eftersom rykten nu sprids att det kommer dröja börjar jag bli sugen på ett 6950. Jag vill ha ett bättre kort än mitt gtx460 men samtidigt vill jag inte ha dyrare elräkning! speciellt inte nu när det börjar bli kallt ute. (dubbla 460 syntes direkt på elräkningen, har testat, inte kul)
6950 verkar ligga bra till.. bra mkt högre fps än 460 och verkar inte dra så värst mkt mer ström. Men är jag dum som inte väntar på 7000 serien som sägs bli strömsnålare? Hur bra kommer ett 6950 fixa SWTOR och kanske GW2? Low/Medium settings är ju inget jag önskar direkt men man kanske inte kan förvänta sig mer om man inte vill ha dyrare elräkning?
alla gissningar, spekulationer och tankar är välkomna!
September 9, 2009
Med tanke på att SWTOR och GW2 båda är MMORPG-titlar är ja till 99% säker på att de knappast blir några krävande spel i stil med Crysis 2 DX11 och BF3.
Ett HD 6950 2GB borde kunna maxa dom spelen i 1920 x 1200 utan problem imo, eller i alla fall låta dig köra på väldigt höga inställningar. Det är dessutom ett av de mest "framtidssäkra" grafikkorten om man kan kalla det för det. Föredrar du NVIDIA är även GTX 560 Ti att rekommendera, då det på sin höjd ligger ~5% efter HD 6950 beroende på speltitel.
September 6, 2010
Ja jag är själv inne på samma spår, mmo titlar kräver inte så farligt mkt. Minimum req för swtor är ju släppt och det var väldigt låga krav. Men det är som sagt minimum, låg låg setting.. Så vill man helst inte spela, jag önskar man kunde vräka på rätt bra iaf om inte "ultra settings" så iaf "high". Vad det kommer innebära i swtor och gw2 är som sagt rena gissningsleken än så länge om man inte får tag på någon som spelat beta och är villig att bryta tystnadsplikten.
560 ti är också ett alternativ men drar det inte en aning mer ström? Det är så svårt att jämföra alla olika fabrikat fram och tillbaka. Hade önskat att testare hade skapat en 'fps per watt' jämförelse precis som det finns 'fps per krona'. Miljötänket finns ju överallt nu för tiden, varför inte i GPU-reviews? Kanske vore något för nordichardware?
September 9, 2009
Den här recensionen har var du söker, TPU överlag är duktig på att göra diagram som visar pris/prestanda, prestanda/watt etc.
http://www.techpowerup.com/rev.....S/Mars_II/
Sida 25 och framåt har exakt vad du efterfrågar 🙂 Sen vågar jag nästan lova att de kort jag föreslog kommer kunna spela både GW2 och SWTOR på väldigt höga inställningar.
1 Guest(s)