January 20, 2002
Jag är ganska nollad på det här med nätverk men jag har satt ihop ett par burkar åt en polare så jag trodde jag skulle fixa det här lätt som en plätt - men ICKE!!!
Såhär har jag lagt upp det hela:
Två datorer. min har XP och mammas har ME.
TCP/IP installerat på båda.
Min dator tänkte jag skulle få dela ut internet till morsans burk. Jag har alltså kopplat mitt kabelmodem (comhem) till min burk. så har jag dragit en korsad kabel mellan min och mammas burk.
Fil och skrivardelning funkar som det ska men internetdelingen vill inte alls. Har kört wizarden i XP och den säger att det funkar som det ska. Men det gör det ju inte. Då körde jag igång sygate home network 4.2 eftersom det var det jag fick att funka hos min polare när jag gjorde samma sak. Den säger också att det funkar med samma resultat. SUG. Hur gör man? är det att det inte skulle gå att dela ut från ett comhem modem?
Några tips från er som har gjort detta hemma???
June 8, 2001
On 2002-02-15 13:15, lill/penis? wrote:
haj:jag gjorde så här med sygate, (vet ej vilken version det va)
la in den på den burken som man har två nec kort i den ska va som server har jag för mig.
sen när du har startat up progget så ska du leta efter en flik som frågar om du vill skapa en client floppy, sätt i en tom floppy å tryck ok.
sen tar du floppyn till burk två och lägger in den bara..
jag fick det att lira klock rent med allt som har med portar hit å dit att göra med...
det sura va bara att det e en 30 dagars shareware, så jag tröttna på det å köpte mig en D-link 804 i stället..
Ps har com Hem..
skit glömde säga att jag körde med en hub i mellan båda burkarna..
Mvh lill/penis?
2 Guest(s)