October 20, 2001
Jag vet flera som inte kan bränna i Win 2k. Samma problem var det för mej i Win 2k och det jag gjorde var att maila företaget i fråga och påpeka problemet.
En sak jag tror dom kommer att säga är att du ska använda microsofts IDE bus master, kolla efter senaste firmware. Sen om du inte hittar brännaren alls kan det vara ide att leta reda på ATAPI drivisar för win 2k, det problemet hade jag med ett brännar progam.
Kör du många program OCH sen nero så SKA nero installeras först sen Easy CD eller vad du nu vill ha mer.
Men som sagt jag tror då helt och hållet det är att du måste hitta ATAPI för win 2k. Nu har ju ju inte förklarat exakt VAD som inte funkar så jag har inte en susning vad det kan vara egentligen . Ge mej mer att gå på så kanske jag kommer på felet
[ Detta Inlägg ändrades av: Vecna den 2001-10-27 03:43 ]
April 1, 2001
Ett hett tips till alla här i forumet på NH. Det är mycket bättre att skriva en rubrik för tråden som t ex "Jag har problem med brännaren" osv. Det är bättre än att skriva "hjälp mig!" och sånt.
För det första så får du ju se till att brännarprogrammet du har tänkt att använda är kompatibelt med brännaren.
Eftersom det är Windows 2000 det handlar om, så kanske du måste installera Force ASPI. (Det måste jag göra i XP iaf).
Sen kan det hända att du måste köra brännaren på DMA/PIO.
DMA=Direct Memory Access
PIO=Processor Input Outout
Jag vet en kille som måste köra din HP brännare på PIO för att det ska fungera. Ställ om till det som brännaren inte står på nu, och testa hur det blir. Men ASPI drivrutiner måste du nog skaffa iaf.
Gör såhär för att ställa om mellan PIO/DMA.
Kontrollpanelen/System/Hardware/Device manager/IDE, ATA, ATAPI controllers/Primary/Secondary IDE channel (Beroende på vilken kanal brännaren sitter på)/Advanced settings/
Där ändrar du mellan PIO/DMA if availible.
January 23, 2001
On 2001-10-27 14:22, Iceman wrote:
Ett hett tips till alla här i forumet på NH. Det är mycket bättre att skriva en rubrik för tråden som t ex "Jag har problem med brännaren" osv. Det är bättre än att skriva "hjälp mig!" och sånt.För det första så får du ju se till att brännarprogrammet du har tänkt att använda är kompatibelt med brännaren.
Eftersom det är Windows 2000 det handlar om, så kanske du måste installera Force ASPI. (Det måste jag göra i XP iaf).
Sen kan det hända att du måste köra brännaren på DMA/PIO.
DMA=Direct Memory Access
PIO=Processor Input Outout
Jag vet en kille som måste köra din HP brännare på PIO för att det ska fungera. Ställ om till det som brännaren inte står på nu, och testa hur det blir. Men ASPI drivrutiner måste du nog skaffa iaf.Gör såhär för att ställa om mellan PIO/DMA.
Kontrollpanelen/System/Hardware/Device manager/IDE, ATA, ATAPI controllers/Primary/Secondary IDE channel (Beroende på vilken kanal brännaren sitter på)/Advanced settings/
Där ändrar du mellan PIO/DMA if availible.
ingen skilnad alls på DMA/PIO för mig 🙁
vart får jag tag i ASPI drivrutiner ? och vad e dom till för ?
2 Guest(s)