March 19, 2009
Vilka m-kort skulle ni rekommendera för en E6600? Jag hade först tänkt en ABIT IN932X-MAX för att jag har alltid trivts med ABIT korten men efter att ha läst lite reviews där den inte fick några toppbetyg har jag börjat tveka. Det lutar starkt åt ett kort med nVidia 680i SLI chipset även om Intel's 975X verkar bra också. Här är ett par kort som jag har hittat som verjkar vara bra alternativ till ABIT:
ASUS P5N32-E SLI
EVGA nForce 680I
Några fler förslag? Ett klart plus om man kan klocka den upp till 500 FSB 😛
December 20, 2006
jag köpte ett asus p5w dh deluxe för runt 2000 kr och jag klockade utan svårigheter min e6600 från 2.4 till 3.2 på standardfläkten samt standardvolten...och processorn håller runt 33 grader idle.kärnorna håller runt 35 idle ..jag ser asuskorten som extremt överklockbara..har haft flera st innan... men självklart finns det flera som presterar lika bra..men jag ville inte ge mer än 2000 pix men vilket resultat...mer clockning väntar när jag fixar en ny fläkt..
December 20, 2006
jag köpte ett asus p5w dh deluxe för runt 2000 kr och jag klockade utan svårigheter min e6600 från 2.4 till 3.2 på standardfläkten samt standardvolten...och processorn håller runt 33 grader idle.kärnorna håller runt 35 idle ..jag ser asuskorten som extremt överklockbara..har haft flera st innan... men självklart finns det flera som presterar lika bra..men jag ville inte ge mer än 2000 pix men vilket resultat...mer clockning väntar när jag fixar en ny fläkt..
May 23, 2006
Jag skulle vilja varna för P5W DH DLX. Jag får inte upp FSB till mer än 360 trots bra kylning. E66:an ska klara betydligt mer och minnena tål hastigheten. Själv har jag funderat på ett Asus P5N32E-SLI. Mitt P5W har gått i graven pga "bryskt hanterande" med magnetisk mejsel("Don´t try this at home").
December 5, 2001
M Hammargard wrote: Jag skulle vilja varna för P5W DH DLX. Jag får inte upp FSB till mer än 360 trots bra kylning. E66:an ska klara betydligt mer och minnena tål hastigheten.
Enable SPD timings option i Chipset section i bios om du har fsbwall runt 360 så kanske du kommer högre.
May 10, 2006
Ten wrote: [quote=M Hammargard]Jag skulle vilja varna för P5W DH DLX. Jag får inte upp FSB till mer än 360 trots bra kylning. E66:an ska klara betydligt mer och minnena tål hastigheten.
Enable SPD timings option i Chipset section i bios om du har fsbwall runt 360 så kanske du kommer högre.
men kortet stoppar ändå runt 420mhz och det är en bra bit från 500
December 5, 2001
Ja Asus kortet blir hindrat pga dess kassa volt på mch och inte ett kort jag skulle rekomendera iaf, men 360 ska det iaf över iaf sry för svar på hans problem.
Som sagt DFI Rd600 är fint och det gör 500fsb annars släpps nog DFI 965 snart oxo och det verkar vara hur bra som helst. Abits Quad 965 funkar nog bra asus commando gör oxo 500 fsb.
May 23, 2006
Ten wrote: [quote=M Hammargard]Jag skulle vilja varna för P5W DH DLX. Jag får inte upp FSB till mer än 360 trots bra kylning. E66:an ska klara betydligt mer och minnena tål hastigheten.
Ursäkta att det blir lite off topic...
Mina minnen ska klara upp till 1000MHz på 4-4-4-12 timings. Är det MCH:n som inte hänger med? Jag har dessutom sänkt minneshastigheten och satt timings toklöst för att se vilket som var problemet. Verkar vara nb...
1 Guest(s)