July 18, 2002
Hej!
Jag ska köpa ett nytt Chassi imorgon, jag vill inte lägga ut mer än 700:-.
Min dator kommer att bli en AMD XP1800+, GF4 Ti4200, WD 80gig HD, 333MHz minne+mobo.(+ 3 chassi fläktar).
Tänker köpa från DataPrince.se, kommer deras billiga 300W(500:-) låda att klara min dator utan problem?
Ska jag välja en "Ropla" låda för bättre Nätagg?
Eller ska jag köpa den för 700:- med ett 350W?
(jag vill helst ha en 300W)
PS: skriv gärna vad ni har för erfarenhet av billiga nätagg.
Gärna med AMD 1800+ och GF4 Ti4x00.
Tack på förhand
December 6, 2001
Vill bara varna dig för datorprince. Det finns folk som har haft väldigt stora problem med de, och även fast ett chassi inte kan strula så mycket så tycker ju jag du ska stödja något annat företag.
Komplett har ju t ex det här chassit för 500 pluringar:
http://www.komplett.se/k/ki.as.....&s=pl.
July 18, 2002
January 3, 2001
Har väl egenteligen inte allt för stor erfarenhet av olika nätagg men att köpa de billigaste är sällan att rekomendera. Har använt mig av en ropla låda en gång i tiden och den kunde då inte leverera tillräkligt trots att agget var på över 300w. Skulle nog faktiskt rekomendera att du lägger till en 300-500 och istället köper ett chieftec med 360w agg istället. Tror nog att du tjänar på+ det i långden. Tveksamt om det billiga agget på 300 klarar av dina grejor. Eller så går det precis och du får problem när du vill sätta i fler hårddiskar etc.
December 2, 2001
FarsanEdde wrote: AJAJAJ varning varning för dataprince.
du kan inte räkna med nån som helst support på det stället.
de är svartlistade på flera ställen vad jag har hört.
Håller fullt med dig! har en polare som köpte ett paket från datorprince för ett år sedan där de mästa har gått sönder som han har fått köpa nytt tx. CPU, skärm, minne, mus. och inget fick han lämna tillbaka utan allt fick han peja själv. Usch köp inte där ifrån!
July 3, 2002
abishai wrote: köp en Mercury Focus ATX ink.300w nätagg. för 495kr från dataparadiset.com istället 😀
men då kommer det ju en massa frakt juh!datorlådor är ju inte precis små (miditower)...
när jag kom till sekvencia hade dom slagit igen i örebro!men alla dekor och sånt kvar så det måste ha hänt för nån dag sen 🙁
hur mycket frakt blir det på en miditower om man beställer på nätet? dom är ju trots allt ganska stora 😉
May 10, 2002
från 100-200kr skulle jag tro, jag bor ju uppe i lappland så jag kan ju ha lite högre än om jag skulle bott nere söder, men jag kan också rekomendera dataparadiset.com, riktigt snabba 2-3dagar har det tagit för mina, med dom jag inte själv använder, beställt 4st chassin, alla funkar fint och har inte haft nåt problem med något, så gl hf
1 Guest(s)