August 13, 2004
Ja min dator funkade inte (man såg inget på skärmen även om den fick signal) så jag har tagit ur det mesta ur den inklusive processorn men när jag skulle ta bort kylaren så följde prollen också med... Fast inga piggar gick av eller nåt sånt. Frågan är vad är det bästa sättet att få bort den från kylaren? Kylpasta har jag så det e lugnt.
En till sak... Hur fr man lättast bort den gamla kylpastan? har inga medel å sånt tillgängligt. Alltså det "överflödiga" eller spelar det ingen roll om det e kvar?
July 13, 2003
wojt wrote: Ja min dator funkade inte (man såg inget på skärmen även om den fick signal) så jag har tagit ur det mesta ur den inklusive processorn men när jag skulle ta bort kylaren så följde prollen också med... Fast inga piggar gick av eller nåt sånt. Frågan är vad är det bästa sättet att få bort den från kylaren? Kylpasta har jag så det e lugnt.
Värm lite på flänsen med en hårtork/värmepistol, så kommer CPU:n att släppa.
wojt wrote: En till sak... Hur fr man lättast bort den gamla kylpastan? har inga medel å sånt tillgängligt. Alltså det "överflödiga" eller spelar det ingen roll om det e kvar?
Du bör torka bort den gamla kylpastan.
Jag brukar använda kemiskt ren aceton. Kan hittas i de vanliga matbutikerna (Hemköp t.ex).
Bild 🙂 : [Image Can Not Be Found]
1 Guest(s)